ظرفیت بالای تولید گل در كشور به خاطر عدم حمایت ، در صادرات چندان موفق نبوده است.

برومند کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت بازارگل گفت: با توجه به اهمیت گل در فرهنگ مردم متاسفانه به این موهبت الهی توجه چندانی نمی‌شود و ما برای حمایت بیشتر نیاز به همکاری هر چه بیشتر رسانه ها در فرهنگ سازی استفاده از گل داریم تا از لحاظ روانی مردم را به اهمیت گل در روابط اجتماعی آشنا کنند.

وی درخصوص تولید وصادرات گل گفت: با توجه ظرفیت بالایی که درتولید گل داریم ولی متاسفانه هم از طرف مسئولین حمایت نمی‌شویم وهمین امر باعث می‌شود که در برخی از شهرهای مرزی از ایتالیا گل وارد شود با اینکه ما پتانسیل صادرات داریم وبا ایجاد مزرعه‌های پرورش گل وگیاه در این زمینه سودآور باشیم.

وی درادامه افزود: پیش بینی شده بود که امسال باید حداقل 100 هکتار مزرعه گلخانه برای به دست آوردن محصولات گلخانه‌ای داشته باشیم که تنها به 10هزار هکتار بسنده کردیم که با مشکلات فراوانی هم روبه رو بودیم.

وی در ادامه درباره حمایت از تولید کنندگان تصریح کرد: از پرورش دهندگان حمایت‌های لازم نمی‌شود البته وام‌هایی اولیه ارائه می‌دهند ولی به دلیل سود بالای بانکی مردم توان تامین مالی را ندارند از طرفی دیگر برخی مکان‌ها تامین آب، برق وبرخی مناطق بامشکلات فراوانی رو به رو هستند که باعث می‌شود تولید کنندگان هم استقبال نکنند.

وی در خصوص قیمت گل گفت: چون گل از ضرورات زندگی مردم نیست تاثیر چندانی در نحوه زندگی مردم ندراد ولی اگر گران شود مردم هم خریداری نخواهند كرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار