مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور از آغاز بیمه ی 50 هزار کارگر ساختمانی از این هفته در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، سید تقی نوربخش در سفر به کرمان ، در نشستی در استانداری کرمان گفت: سازمان تامین اجتماعی با زیر پوشش قرار دادن 38 میلیون نفر از جمعیت کشور ، خدمات بسیار وسیع و تاثیرگذاری در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بیمه درمانی و مستمری بازنشستگان از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی است ، افزود: بیمه بیکاری ، خدمات درمانی زنان باردار ، پرداخت غرامت ، دستمزد ، حق مسکن و حق خواروبار به مستمری بگیران از دیگر خدمات این سازمان است.

نوربخش ، کاهش قیمت دارو و رساندن آن به قیمت قبل ، قرار دادن خدمات ناباروری زیر پوشش خدمات بیمه ای از بهمن امسال و بیمه کردن 50 هزار کارگر ساختمانی از این هفته را از دیگر خدمات این سازمان در راستای افزایش رفاه مردم برشمرد.

وی با اشاره به منابع مالی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: با صیانت از ذخایر و ارزش های افزوده از طریق فعالیت های سرمایه گذاری ، باید هزینه های این سازمان تأمین شود.

نوربخش با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و مسائل حاشیه ای چند سال گذشته همه فعالیت های این سازمان را تحت شعاع خود قرار داده بود ، افزود : در دولت جدید با اعتماد رییس جمهور به سازمان تأمین اجتماعی ، با وجود 5 هزارو صد میلیارد تومان کسری بودجه ، در پایان امسال هیچ بدهکاری و پرداخت معوقه ای نداریم.

وی با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی دراستان کرمان ، شبکه خدمات رسانی خوبی را فراهم کرده است افزود : در حال حاضر 3 بیمارستان ، 16 مرکز درمانی و 26 شعبه مادر در این استان کار خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند.

نوربخش خاطرنشان کرد: بیمارستان خدمات درمانی تأمین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان ، پس از اتمام مراحل تجهیز ، با افزایش دو برابری ظرفیت ، سال آینده به بهره برداری می رسد.

در این جلسه استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بازوی بزرگ و اساسی توسعه کشور و استان است ، گفت : توسعه استان کرمان از اهداف مهم ماست که نیازمند کمک همه به ویژه بخش غیر دولتی است.

علیرضا رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش خدمات بیمه را ارزشمند دانست و افزود : یکی از دلایل بقا و ماندن بافندگان فرش کرمان ، بیمه بودن آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: طرح های اقتصادی خوبی در دستور کار است و سند توسعه هر شهرستان در حال آماده سازیست تا سرمایه گذاری در استان تسهیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت : سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر خدمات درمانی ، با سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور ، تأثیرات اقتصادی فراوانی در کشور دارد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بیمارستان 150 تخت خوابی آیت الله کاشانی شهر کرمان طی 4 دهه به مردم خدمت رسانی کرده است ، افزود: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان نیز با همت مسئولان در حال تجهیز و توسعه و با 300 تختخواب در آستانه بهره برداری است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.