معاون خدمات شهری و جانشین ستاد گردشگری شهرداری اصفهان از ایجاد سه ایستگاه هدایت و اسکان گورت در منطقه 15،دانشگاه فنی آب و برق در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین ایستگاه 9 دی در منطقه 13 برای مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، محسن رنجبر در جمع خبرنگاران درباره آمادگی اصفهان در ایام نوروز اظهار داشت: ورود 150 هزار نفر مسافر شب خواب به اصفهان پیش بینی شده و این در حالی است که ظرفیت مسافرخانه ها و هتل های استان فقط 10 هزار تخت است.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده 11 هزار منزل استیجاری به 15 هزار افزایش یافته تا چادر خوابی در اصفهان کاهش یابد.
جانشین ستاد گردشگری شهرداری اصفهان با اشاره به اطلاع رسانی اماکن از طریق ایستگاههای پلیس راه، تاکید کرد: تورهای گردشگری مستقر در باغ فدک برای بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی شهر فعالیت خواهند کرد.

رنجبر از تاسیس منطقه گردشگری سگزی در شرق خبر داد و افزود:حدود 400 هکتار فضای سبز در این منطقه بیابانی با امکاناتی همانند آلاچیق ایجاد شده است که در سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه سخنان خود در خصوص طرح های انجام شده در راستای کاهش مصرف برق،گفت :اولین ساختمان( low energy)کشور و استان با مشارکت یک شرکت آلمانی ایجاد می شود که طبق برنامه از انرژی های باد، خورشید گرمایش زمین و آب در آن استفاده می شود و به نوعی مکان آموزشی محسوب می گردد.
وی یادآور شد: استفاده از انرژی های تجدید از راههای اصلی راه نجات اصفهان از آلایندگی ها است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نیروگاه یکصد کیلوواتی خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده قابلیت توسعه به 200 کیلو وات را دارد.
رنجبر از احدات نیرو گاه بیوگاز متان به ظرفیت تولید 430 کیلووات ساعات در منطقه گردنه زینل خبر داد و بیان داشت: طرح مطالعاتی طرح ریجکت سوز زباله های شهری به پایان رسیده است که این نیروگاه توان ایجاد پنج مگاوات برق را دارد.
وی با بیان اینکه این نیروگاه نیز در همان منطقه گردنه زینل احداث می گردد،گفت: کل اعتبار لازم برای اجرای آن 55 میلیارد تومان برآورد شده است که شهرداری 30 میلیارد تومان بودجه آنرا پرداخت می کند اما بخش دیگر آن را پیمانکار بخش خصوصی که به دنبال انتخاب آن هستیم اجرایی و پرداخت می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص جداسازی پسماندهای بهداشتی و پزشکی تصریح کرد : روزانه یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می شود که سهم زباله یاد شده فقط 30 تا 40 تن است که طبق قانون دانشگاه علوم پزشکی موظف به جمع آوری، انتقال و امحای آن است.
وی تاکید کرد: این دانشگاه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است و از سال 1386 تاکنون شهرداری اصفهان پسماندهای پزشکی را جمع آوری می کند و با صراحت می گوییم از سال آینده دیگر اقدامی برای جمع آور این نوع زباله ها انجام نخواهیم داد./ش

انتهای پیام
برچسب ها: اصفهان ، مسافران ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.