دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی وظیفه سنگینی در نشر و حفظ فرهنگ دارند، گفت: مسئولان فرهنگی باید مخاطب‌شناس خوبی باشند و نظرات و خواسته‌های مخاطبان را در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دهند.

"سامان نیازی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تاریخ کشور ما، تاریخ کهن و ریشه‌داری در حوزه فرهنگ است، گفت: در تاریخ و هم‌اکنون نیز می‌بینیم که آموزه‌های دینی خط قرمز مردم ما بوده است و تعصب زیادی بر روی دین خود داشته و دارند.

وی افزود: مردم ایران، مردمان معتقد و وفاداری به اسلام و آموزه‌های دینی هستند و مراجع عظیم‌الشان نیز نقش تعیین کننده و بسزایی در این امر مهم ایفا می‌کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های فرهنگی کشورمان که در تاریخ بی‌مثال بوده، انقلاب اسلامی است که با مرجعیت و رهبری واحد به ثمر نشست و اگر شخصیتی هم‌چون امام راحل نبود، انقلاب اسلامی هیچ‌گاه شکل نمی‌گرفت.

نیازی با اشاره به اینکه جامعه ما توجه ویژه و جدی به اعتقادات دارد، بیان داشت: برگزاری ایام محرم، شب‌های قدر، اعتکاف، ماه مبارک رمضان، نماز‌های یومیه جماعت در مساجد و کارهای نوع‌دوستانه مثل مشارکت خیرین در مسکن‌سازی، مدرسه‌سازی، گلریزان؛ همه این‌ها در جهت آبادانی کشور بوده که در کمتر نقاطی از جهان دیده می‌شود و این مسأله نشان از فرهنگ غنی سرزمین‌مان دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی وظیفه سنگینی در نشر و حفظ فرهنگ دارند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اخیرا به مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی تذکر جدی دادند که مسئله فرهنگ شوخی بردار نیست که بیانات ایشان نشان‌گر این است که مسئولان باید قوی‌تر و جدی‌تر از گذشته با اتخاذ تدابیر مناسب و بر اساس خواسته جامعه در این عرصه قدم بردارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید مخاطب‌شناس خوبی باشند و نظرات و خواسته‌های مخاطبان را در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار