باکتریهای مفید بدن را "پروبیوتیک" می نامند این باکتریها دارای ارزش غذایی بالایی نسبت به سایر باکتریها هستند.

دکتر محمدرضا پورشفیع، عضو انجمن باکتری شناسی پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: نوع تغذیه نامناسب و اثرات زیست محیطی مخرب باعث تغییرات گونه‌های در جماز هاضمه می شود هر چه سن بالاتر می رود این مشکلات بیشتر می شود.

پورشفیع تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که باعث ایجاد این عارضه می شود  خود درمانی با آنتی بیوتیک‌هایی است که مناسب نوع بیماری فرد نبوده و باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید (پروبیوتیکها) روده می شوند.

وی با بیان اینکه باکتری‌های پروبیوتیک فوائد فراوانی از جمله افزایش سیستم ایمنی بدن، پایین آوردن کلسترول خون و کاهش فشار خون دارند افزود: تبلیغات فراوانی که درباره اثرات مفید پروبیوتیک ها می‌شود از جمله سرطانی بودن هنوز به اثبات نرسیده است.

دکتر پورشفیع اظهار کرد: اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که گونه‌های پروبیوتیک‌ها مثل اثر انگشت مخصوص به هر فرد است و برای هر نسل و هر جنسی و در گروه سنی باید پروبیوتیک خاصی داده شود که جوابگوی آن گروه محدود  باشد.

وی در پایان افزود: نباید اینگونه فکر کنیم که این باکتریها را مانند داروها در مدت زمان محدودی استفاده کنیم بلکه باید مصرف مداوم محصولات پروبیوتیکی را در وعده ی غذایی بگنجانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پروبیوتیک ، باکتری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار