با شروع فصل بهار و زنده شدن طبیعت برخی از ویروس‌ها و باکتری‌ها شیوع زیادی پیدا می‌کنند و سرما خوردگی‌ها و آلرژی و حساسیت‌های زیادی را به وجود می‌آورند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ با کمی احساس تغییر دما و گرم شدن عده‌ی زیادی لباس‌ها و پوشش‌های تابستانی را سریعا جایگزین لباس‌های گرم می‌کنند و با باز کردن در و پنجره‌ها هوای محیط خانه را تغییر می‌دهند اما مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد گرم شدن بدن به مراقبت ناگهانی هوا در فصل زمستان و بهار نیاز دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند ویروس آبله مرغان، ویروس‌های بهاری و از شایع ترین ویروس‌هایی هستند که در فصل بهار موجب ایجاد حساسیت‌های شدید، خارش حساسیت و علائمی شبیه سرما خوردگی می‌شوند، اما با مصرف میوه و سبزیجات و نوشیدن فراوان مایعات و "دم نوش‌های گیاهی" و خوردن اسفناج و کرفس از ورود این ویروس‌ها به بدن شما جلوگیری می‌کنند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند برای جلوگیری از "آبریزش بینی" و‌ آلرژی‌های فصلی، باید از بو کردن گل‌ها و قرارگیری در معرض درختان خودداری کنید و با شست و شوی منظم دست و صورت خود از ایجاد حساسیت‌ها در بدنتان جلوگیری کنید و با مصرف میوه و سبزیجات در این فصل می‌توانید از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، ویروس ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار