قابل توجه خانم‌ها؛

آهن بخورید، "خوش اخلاق" باشید

روی، زنیک آهن جزء ماده‌های معدنی و سودمندی هستند که بدن برای افزایش انرژی و توان و انجام دادن فعالیت‌های سنگین روزانه به مقدار مشخصی از این ماده‌های معدنی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ آهن اساسی ترین و ضروری ترین ماده حیاتی برای انسان‌ها به ویژه خانم‌هاست که مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهند مواد غذایی سرشار از آهن می‌توانند فعالیت‌ها و انرژی افراد را بهبود بخشد و این ماده حیاتی حتی روی خلق و خو، عواطف و احساسات نیز نقش دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند خانم‌هایی که از کم خونی رنج می‌برند، آهن موجود در بدنشان پایین است، عواطف و احساسات آن‌ها نیز با دیگران بسیار متفاوت است و رفتار‌های پرخاشگرانه و عصبانیت‌ها و بروز رفتار‌های نامناسب نیز در آن‌ها بیشتر است.

گفتنی است، خانم‌های که خواهان تناسب اندام هستند و یا از چاقی و یا لاغری بیش از حد می‌‌خواهند خلاص شوند و آرزو دارند به فرم مشخصی از تناسب اندام برسند، باید میزان زنیک، روی و آهن موجود در بدنشان را در حد مشخص و به میزان متعادلی برسانند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، همه‌ی افراد خصوصا خانم‌ها و افرادی که فعالیت زیادی دارند و افراد ریز جثه و کم توان باید روزانه در میان غذاهای مصرفی شان توجه ویژه‌ای به مصرف غذاهایی مانند حبوبات، مکمل‌های غذایی، تخم مرغ، کرفس، اسفناج و... داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آهن ، کلینیک ، عصبانی ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار