وزارت دفاع دولت حماس روز یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از امروز تحویل سوخت به تنها نیروگاه برق نوار غزه را از سر می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از غزه، وزارت دفاع دولت حماس امروز (یکشنبه) اعلام کرد اسرائیل از امروز  تحویل سوخت به تنها نیروگاه برق نوار غزه را از سر می‌گیرد.

دفتر هماهنگی فعالیت‌های اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:« اسرائیل از روز یکشنبه  گذرگاه مرزی کرم شالوم (بین فلسطین اشغالی و نوار غزه) را بازگشایی می‌کند تا به نیروگاه غزه سوخت رسانی شود.» 

به گفته رسانه‌های رسمی غزه، از بعداز ظهر امروز تحویل سوخت به نوار غزه از سرگرفته می‌شود. ساکنان این منطقه صبح امروز نیز همچنان درگیر قطعی برق بودند.

فعالیت نیروگاه برق نوار غزه که 30 درصد نیاز برق این منطقه تحت محاصره را تامین می‌کند از روز شنبه به علت کمبود سوخت وارداتی از اسرائیل متوقف شده بود.

در پی شلیک ده‌ها موشک به جنوب فلسطین اشغالی ، رژیم صهیونیستی از  روز چهارشنبه گذرگاه کرم شالوم را که محل تردد  تجار است بسته بود.

اداره انرژی  دولت حماس در غزه اعلام کرد در پی این اقدام اسرائیل، شرکت برق مجبور شد تامین برق را به جای دوازده ساعت برق در زمان فعالیت این نیروگاه، به  6 ساعت محدود کند.

در ماه‌های اخیر فعالیت این نیروگاه بارها متوقف شده است که آخرین مورد آن آخر دسامبر بود.

واردات قطره‌ای سوخت از فلسطین اشغالی به نوار غزه در حالی است که قاچاق سوخت از مصر به نوار غزه هم که از طریق تونل‌های زیر زمینی صورت می‌گرفت، ماه ژوئیه با تخریب صدها تونل‌ به دست ارتش مصر، تقریبا قطع شده است.

به گفته سازمان ملل متحد قاچاق سوخت مصر، از حدود یک میلیون لیتر در روز ماه ژوئن سال 2013 ،به کمتر از 20 هزار لیتر در هفته پایانی این سال رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار