رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تولیدات کشاورزی و صادرات آنها به خارج از کشور می تواند موثرتر و بهتر از صادرات نفت و ارز آوری آن برای کشورمان باشد .

قباد افشار در سفر به شهرکرد گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی توجه به امکانات داخل کشور و آسان کردن شرایط و دسترسی به ابزار آلات تولید است که یکی از مزیت های کشور توسعه در بخش کشاورزی است .
افشار افزود: اگر با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بتوانیم بخش کشاورزی را توسعه دهیم در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کرده ایم چرا که علم، امکانات و عرصه رشد برای افزایش تولیدات با کیفیت در بخش کشاورزی در کشور فراهم است .
رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه با افزایش تولید و توسعه بخش کشاورزی علاوه بر اینکه می توان امنیت غذایی کشور را تامین کرد، گفت: می توانیم با بالا بردن کیفیت و راندمان تولید، محصولات خود را به کشور های خارجی صادر کنیم و ارزآوری خوبی را برای کشور به وجود آوریم .
 قباد افشار تصریح کرد: یکی از بخش هایی که می تواند برای کشور سودآور باشد، توسعه باغات است که استان چهارمحال و بختیاری می تواند مینای توسعه باغات در سطح کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه داخلی کشور برای تولید است و در این راستا هدف مدیرت اراضی کشور این است که با حفظ کاربری اراضی که قابلیت تولید بالا دارند، یک پارچه کردن اراضی که کاهش هزینه های تولید ، افزایش راندمان تولید و توسعه اراضی قابل کشت را به همراه دارد؛ بتوانیم ابزار و امکانات مناسب را برای کسانی که می خواهند تولید کنند فراهم سازیم.
افشار افزود: ظرفیت کشور در بخش کشاورزی دو برابر وضع  موجود است و باید برنامه مدونی را برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک کشور داشته باشیم  و این بخش سرمایه ای کشور می تواند بسیار اثر گذار در حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی باشد ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.