آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روند دیپلماسی پارلمانی در سال 92 بسیار چشمگیر بود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفرهای متعددی که از سوی گروه‌های دوستی چه از ایران و چه از کشورهای دیگر صورت گرفت و پارلمان‌های دوستی که بین ایران و کشورهای دیگر رفت و آمد داشتند باعث شد ایران گام موثری در جهت کمک به توسعه دیپلماسی سیاسی بردارد.

محمد حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به رونق دیپلماسی پارلمانی در سال 92 گفت: روند دیپلماسی پارلمانی در سال 92 بسیار چشمگیر بود.

وی ادامه داد: سفرهای متعددی که از سوی گروه‌های دوستی دو طرف، چه از ایران و چه از کشورهای دیگر صورت گرفت و پارلمان‌های دوستی که بین ایران و کشورهای دیگر رفت و آمد داشتند باعث شد ایران گام موثری در جهت کمک به توسعه دیپلماسی سیاسی بردارد. 
 
آصفری تاکید کرد: مجلس در جهت تعامل و کمک به دولت این کار را انجام داده و دنبال می‌کند اما متاسفانه برخی از کشورها بویژه کشورهای اروپایی ادبیات این رفت و آمدها را رعایت نکرده‌اند.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما شاهد بودیم گروه پارلمانی دوستی که از اروپا در ایران حضور پیدا کردند بدون هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران و بدون مجوز،  با افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند، ملاقات کردند که اینگونه برخوردها سبب می‌شود سوءاستفاده ابزاری از این سفرها فراهم شود.  
 
وی گفت: مسئله حائز اهمیت برای ما در این سفرها کمیت نیست، بلکه کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مهم نیست چه تعداد سفر انجام شود، مهم خروجی و دستاورد سفرهای پارلمانی بوده و این موضوع بسیار مهم است.  
 
آصفری در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که دیپلماسی پارلمانی می‌تواند مانند چراغ بوده و در جهت پیشرفت دیپلماسی سیاسی کشور کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار