کرمانشاه/

فضا برای فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی فراهم‌تر از گذشته است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت :فضا برای فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی فراهم‌تر از گذشته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سیدسعید حیدری‌طیب گفت: فضای روانی تازه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی شکل گرفته که استفاده از آن توسط مجلس نیازمند طراحی یک راهبرد مذاکراتی تازه است.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان می‌توانند فارغ از ملاحظات دیپلماتیک دولت‌ها، مذاکرات شفاف‌تری را با نمایندگان دیگر کشورها شکل بدهند که زمینه‌ساز گسترش روابط خارجی دولت است.

حیدری‌طیب تاکید کرد: برای این منظور باید به‌گونه‌ای عمل کرد که نگاه فرمایشی گذشته به سفرها و آمد و شدهای دیپلماتیک نمایندگان مجلس تغییر پیدا کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون نمایندگان استان‌های مرزی غرب و جنوب کشور نقش فعالی در گسترش روابط با کشور عراق دارند و اکنون بیش از 50 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از ظرفیت‌های تخصصی و کمیسیونی خود استفاده کند تا راهبرد مشخصی برای پیشبرد دیپلماسی ارائه دهد.

حیدری‌طیب گفت: پیش‌بینی می‌شود فرصت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری تازه‌ای پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد که استفاده از آن نیازمند عزم مشترک دولت و مجلس است/.

برچسب ها: کرمانشاه ، فضا ، فراهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.