تصویب برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده، اعطای نشان‌ دولتی به 10 کابینه دولت دهم، تغییر در ساعات کار ادارات در ماه رمضان و تاسیس یک معاونت جدید در وزارت نفت از مهم‌ترین مصوبات دولت در تیرماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت دهم در تیرماه 92 می‌پردازیم:

 *لایحه وظایف و اختیارات وزیر دادگستری تقدیم مجلس شد

به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های وزارت دادگستری و تقویت پاسخگویی در قبال عملکرد محوله لایحه وظایف و اختیارات وزیر دادگستری از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

 *سازمان هواپیمایی کشوری مجاز به اجرای کنوانسیون شیکاگو شد


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید وزارت امور خارجه و به استناد ماده واحده قانون اجازه تصویب مقررات فنی و قواعد مربوط به کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین المللی (کنوانسیون شیکاگو)-مصوب 1356- تصویب کرد؛ سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است ضمیمه(5) کنوانسیون شیکاگو با عنوان 'واحدهای اندازه گیری مورد استفاده در عملیات هوایی و زمینی' را اجرا کند.

 *برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده تعیین شد


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مرکز امور زنان و خانواده و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(230) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران-مصوب 1389- برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده موضوع ماده(230) قانون یاد شده را تصویب کرد.

 *میزان فوق‌العاده شغل کارکنان آموزش و پرورش تعیین شد


وزارت آموزش و پرورش مجاز است با توجه به اصلاحات ساختاری و ساماندهی نیروی انسانی برای برقراری فوق العاده شغل متناسب با سطح تخصص و مهارتها برای مشاغل تا سطح کاردانی(500) امتیاز، برای مشاغل همسطح کارشناسی(1000) امتیاز و برای مشاغل بالاتر حداکثر (1500) امتیاز اقدام و از محل منابع حاصل از صرفه جویی پرداخت کند.

 *اجرای رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تامین نیروی انسانی

دولت تصویب کرد؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف حداکثر سه سال برای اجرای رتبه بندی حرفه ای معلمان و ساماندهی جذب و تامین نیروی انسانی اقدام کند.

 *واگذاری امور تصدی سازمان میراث فرهنگی به تشکلهای صنفی

مواردی همچون مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، مجوز تاسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و جهانگردی و صدور جواز تاسیس و پروانه تولید کارگاه های هنرهای سنتی و بازارچه های صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مصادیق امور تصدی شناخته می‌شود.

 *چند تغییر در نقشه تقسیمات کشوری استان اصفهان

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری -مصوب 1362- تصویب کرد؛ نام دهستان اشیان بخش مرکزی شهرستان لنجان در استان اصفهان به اشیان شمالی تغییر می‌یابد.



 *شرایط ورود محموله‌های چوب خام تعیین شد

ورود محموله های چوب خام شامل گرده بینه، کاتین و چوب های گرد با قطر حداقل هشت سانتیمتر با پوست و چیپس چوب با ارائه گواهی بهداشت گیاهی صادر توسط مرجع قرنطینه گیاهی و حفظ نباتات کشور صادرکننده مبنی بر سلامت و عدم آلودگی (عاری بودن از آفات و بیماریها)، انجام عملیات ضدعفونی با روش گازدهی در کشور مبدا و یا در عین حمل( در خن کشتی) با ارائه گواهی بهداشت گیاهی صادره توسط مرجع قرنطینه و انجام عملیات ضد عفونی با روش گازدهی در مبادی ورودی کشور و ارائه گواهی ضد عفونی با تایید سازمان حفظ نباتات مجاز است.

 *معاونت پرستاری به معاونت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد تبصره (3) ماده (57) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران-مصوب 1389- تصویب کرد: یک معاونت به عنوان معاونت پرستاری به تعداد معاونتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه شد.

 *نصاب معاملات کوچک، متوسط و بزرگ تعیین شد

بر این اساس، نصاب معاملات کوچک: معاملاتی که کمتر از هشتاد و هشت میلیون ریال باشد، معاملات متوسط: معاملاتی که مبلغ معامله بیش از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ هشتصد و هشتاد میلیون ریال تجاوز نکند و معاملات بزرگ: معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از مبلغ هشتصد و هشتاد میلیون ریال باشد.

 *حق‌التویه ادارات اوقاف و امور خیریه و حق‌الزحمه هیئت امنای اماکن مذهبی تعیین شد

بر این اساس، حق التویه یا اجرت المثل ادارات اوقاف و امور خیریه در تولیت اماکن مذهبی اسلامی، ده درصد عایدات خالص سالیانه هر یک از اماکن یاد شده است و حق الزحمه هیئت امنا به موجب آیین نامه ماده(5) قانون مذکور تعیین می‌شود.

 *شهرستان‌های فردیس و بدره و شهر بلاوه به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب1362-تصویب کرد: شهرستان فردیس به مرکزیت شهر فردیس از ترکیب بخش های؛ بخش مرکزی به مرکزیت شهر فردیس شامل دهستان های وحدت و فردیس و نیز بخش مشکین دشت در تابعیت استان البرز ایجاد می‌شود.

 *آئین‌نامه اجرایی پایگاه اطلاعات قرار‌داد‌های کشور ابلاغ شد

بر اساس این آیین‌نامه، ایجاد و راه‌اندازی پایگاه، مـدیریت و راهبـری پایگاه، آموزش و پاسخگویی به اشکالات و سؤالات کاربران از وظایف و اختیارات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور می‌باشد.

 *اعطای نشان‌های دولتی به 10 عضو کابینه دولت

نشان های دولتی شامل؛ نشان درجه یک خدمت به محمدرضا رحیمی، درجه یک سازندگی به علی نیکزاد ثمرین، درجه دو لیاقت و مدیریت به نسرین سلطانخواه، درجه دو مدیریت و خدمت به بهروز مرادی، درجه دو سازندگی به علی اکبر محرابیان، درجه دو خدمت به سید شمس الدین حسینی، درجه دو خدمت به مهدی غضنفری، درجه دو خدمت به رستم قاسمی،درجه دو خدمت به علی اکبر صالحی،درجه دو خدمت به محمدرضا فرزین اعطا می‌شود.



 *شهر گودین به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری –مصوب 1362-تصویب کرد؛ روستای گودین مرکز دهستان گودین بخش مرکزی شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه به شهر تبدیل و به عنوان شهر گودین شناخته می‌شود.

*واگذاری جابجایی وظائف بین دستگاههای اجرائی وتغییر درتقسیمات کشوری به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ اختیار دولت موضوع بند (ب) ماده(85) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت-مصوب 1380- به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تفویض می‌شود.

 *الحاق 2700 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر


بر این اساس، اراضی جزر و مدی مجاور خور لشکری در شمال بزرگراه بوشهر- برازجان، جزیره صدرا و سایر مناطق دریایی مجاور تا مرز جزیره نگین و عباسک به مساحت تقریبی دو هزار و هفتصد (2700) هکتار به محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر الحاق می‌شود.

 *آیین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی را تصویب کرد.

 *تغییر در ترکیب مجمع عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران

مجمع عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران از اعضای شامل؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات(رئیس)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

 *آیین‌نامه اجرایی قانون معادن ابلاغ شد

بر اساس این آیین‌نامه، انجام عملیات اکتشاف توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، مستلزم دریافت پروانه اکتشاف از وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مدت اعتبار پروانه اکتشاف با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یک دوره قابل تمدید است.

 *ساعت کاری ادارات وبانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد

بر اساس این تصمیم در همه استانها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد.در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (14:30) تعیین می‌شود.



 *بودجه سال 92 سازمانهای مناطق آزاد تجاری -صنعتی تعیین شد

دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی مجاز است با رعایت قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری -صنعتی و سایر مقررات ذیربط به منظور ایجاد وحدت رویه در عملیات سازمان های مناطق و فراهم آوردن زمینه تجمیع و ارائه گزارش های لازم به مجمع عمومی برای تهیه و تنظیم دستورالعمل های لازم و ابلاغ آن به سازمان های مناطق آزاد تجاری -صنعتی اقدام کند.

* تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان نیازمند پرداخت می‌شود

بر این اساس، به منظور کمک به مددجویان و پرداخت دیه به اولیاء دم و مصدومان و پرداخت سایر محکومیت های مالی غیر کلاهبرداری به محکوم له، تسهیلات قرض الحسنه مطابق ضوابط این آیین نامه پرداخت می شود. تشخیص استحقاق و واجد شرایط بودن مددجو با ستاد دیه به نمایندگی از وزارت دادگستری است.

 *یک معاونت جدید در وزارت نفت ایجاد می‌شود

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد تبصره (3) ماده(57) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران-مصوب 1389- تصویب کرد؛ با ایجاد معاونت پژوهش و فناوری در وزارت نفت، تعداد معاونت های وزارت یاد شده به شش معاونت افزایش می‌یابد.

 *وزارتخانه‌ها، بنگاه‌ها، موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی مکلف به افتتاح حساب در بانک مرکزی شدند


بر این اساس، تمامی حسابهای بانکی وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی اعم از ریالی و ارزی باید از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شود.

 *پوشش بیمه‌ای برای کارکنان خرید خدمت نیروهای مسلح

این اساس، کارکنان خرید خدمت نیروهای مسلح از بدو اشتغال به کار از حیث درمان، بازنشستگی و از کارافتادگی و بیمه عمر و حوادث، مشمول مقررات تامین اجتماعی نیروهای مسلح خواهند بود و حق بیمه متعلقه برابر مقررات نیروهای مسلح همه ماهه به صندوق ذی ربط واریز خواهد شد.

 *ایجاد ادارات کل جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جنوب فارس

هیئت وزیران تصویب کرد؛ ایجاد واحدهای سازمانی 'اداره کل جهاد کشاورزی جنوب فارس' و ' اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب فارس' به مرکزیت شهرستان لار مجاز است.

 *نام شهرستان صدوق تغییر یافت

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری –مصوب 1362-تصویب کرد؛ نام شهرستان صدوق در استان یزد به اشکذر تغییر می‌یابد.



* آیین‌نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی ابلاغ شد

بر این اساس، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است به منظور اجرای وظایف قانونی شورای ملی ایمنی زیستی، برای تشکیل و فعال کردن دبیرخانه شورا از طریق انجام مکاتبات مربوط به شورا، برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی ایمنی زیستی، کمیسیون هماهنگی شورا، کمیته مشورتی، اتاق تهاتر ایمنی زیستی، پیگیری اجرای مصوبات شورا، هماهنگی بین کارگروه های تخصصی دستگاه های عضو شورا و سایر موارد مصوب شورا، نظارت بر اجرای سیاست ها، راهبردها و سایر مصوبات شورا اقدام کند.

 *واردات دستگاه‌های کنترل کننده سیستم‌های مخابراتی فقط با مجوز وزارت ارتباطات مجاز شد

بر این اساس، ورود دستگاه های کنترل کننده دستگاه ها و سیستم‌های مخابراتی ممنوع است مگر با اجازه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع صورت گیرد.

* تاسیس و بهره برداری واحدهای تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی با مجوز سازمان دامپزشکی کشور


براین اساس، تاسیس و بهره برداری واحدهای تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی مستلزم اخذ پروانه مربوط از سازمان دامپزشکی کشور در هر یک از مراحل تاسیس و بهره برداری، با رعایت کلیه دستورالعمل ها و ضوابط فنی سازمان دامپزشکی کشور است.

 *تامین اعتبار احداث باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت با مشارکت وزارت راه وشهرسازی

وزیران عضو کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور -مصوب 1366- با احداث قسمت باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت موافقت کرد.

 *نصب کپسول آتش نشانی بروی خودروها اجباری شد

با تصویب شورای عالی استاندارد و بنا به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران ، اجرای استاندارد ملی خودرو- الزامات نصب کپسول آتش نشانی با شماره ملی(9190) برای خودروهای تولیدی از ابتدای مهرماه 1392 اجباری می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مصوبه ، تیر ، 92 ، نشان ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار