دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی ناتو اعلام کرد سازمان تحت مدیریت او در کنار اوکراین است و از روسیه خواست به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در مصاحبه ای که قرار است دوشنبه در آلمان منتشر شود  اعلام کرد سازمان تحت مدیریت او در کنار اوکراین است و از روسیه خواست به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

راسموسن در مصاحبه ای با روزنامه پرشمارگان بیلد گفت: هنگامی که من پنجشنبه با یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین دیدار کردم به او به سبب وارد شدن به راه حلی مسالمت جویانه تبریک گفتم . من به او اطمینان دادم که ناتو در کنار اوکراین باقی می ماند.

دبیر کل ناتو افزود: ما انتظار داریم که روسیه به تعهدات بین المللی خود عمل کند ، نیروهای خود را از این کشور خارج کند و در دیگر مناطق اوکراین مداخله نکند. در نقشه اروپای قرن بیست ویکم هیچ کس نباید برای ترسیم مرزهای جدید تلاش کند.

 راسموسن چهارشنبه اعلام کرده بود این سازمان تصمیم گرفته است همکاری خود را با اوکراین تقویت کند و روابط با روسیه را مورد بازنگری قرار دهد.

راسموسن پس از نشست ناتو روسیه بین سفرای کشورها در مقر ناتو در بروکسل گفته بود: ما مجموع همکاری ناتو روسیه را مورد بازنگری قرار داده ایم و به نشست های مشترک در سطح کارکنان ناتو پایان داده ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار