تحلیلگران معقدند رسواییهای پیاپی "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه نشان دهنده فساد گسترده در سیاست این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، تحلیلگران معقدند رسواییهای پیاپی "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه نشان دهنده فساد گسترده در سیاست این کشور است.

با وجود اینکه نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری از عرصه سیاسی این کشور کنار رفته است، گاه و بی گاه خبرساز می‌شود.

 نشریه "لوموند" فاش کرد قرار بود تلفن سارکوزی در چارچوب تحقیقات درباره حمایت مالی پنجاه میلیون یورویی معمر قذافی رهبر سابق لیبی از مبارزات انتخاباتی سارکوزی در سال 2007 ، شنود شود اما یکی از دادستانان دولتی که دوست سارکوزی بود به او اطلاع داد و در نتیجه مانع صدور مجوز دادگاه برای شنود شد. 

اکنون تحقیقات جدیدی درباره دسترسی سارکوزی به اطلاعات محرمانه و سوءاستفاده از نفوذش برای جلوگیری از شنود قضایی شروع شده است. این یکی دیگر از رسوایی‌های بزرگ است که سارکوزی باید به آن پاسخ دهد. 

الین پیه از لوموند دیپلماتیک گفت این مسائل سیاست در فرانسه را به کل بی اعتبار کرده است زیرا دائما درباره یک سیاستمدار رسوایی به وجود می آید. نگرانی بزرگتر این است که مردم به این باور برسند که دموکراسی همیشه فاسد است. 

سارکوزی هنوز با پرونده های فساد و رسوایی زیادی روبروست که از جمله آنها حادثه مرگبار کراچی و جاسوسی از خبرنگاران است. 

الین پیه گفت: سوسیالیستها نیز به فساد متهم هستند. آنها از شعارهای عوام‌فریبانه استفاده می‌کنند تا توجه مردم را از فسادی که در آن هستند منحرف کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار