عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شعاری که مقام معظم رهبری در سال 92 تبیین کردند، از نظر حماسه سیاسی محقق شد اما در زمینه حماسه اقتصادی حقیقتا نتیجه دلچسب را حاصل نکردیم.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به میزان تحقق شعار سال 92 مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: مردم در انتخابات خواست مقام معظم رهبری در رابطه با تحقق حماسه سیاسی را اجابت کرده و تحقق بخشیدند.
 
وی ادامه داد: در حوزه حماسه سیاسی مقام معظم رهبری با فرمایشاتی که در مقاطع مختلف بیان کردند مردم را به صحنه آورده و حضور مردم نشان‌دهنده عشقی است که به ولایت و مقام  معظم رهبری دارند.
 
حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی تصریح کرد: هرگاه مقام معظم رهبری اشاره‌ای فرمودند مردم حاضر شدند که نمونه آن حضور یکپارچه و بی‌سابقه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه سال 92 بود.
 
وی گفت: شعاری که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند از نظر حماسه سیاسی محقق شد اما در زمینه حماسه اقتصادی حقیقتا نتیجه دلچسب را حاصل نکردیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: شاید گوشه‌ای از عدم تحقق حماسه اقتصادی به تحریم‌های خارجی مرتبط باشد اما به نظر من 80 درصد مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد مربوط به بعضی از سوء‌مدیریت‌ها مربوط است.
 
حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی ادامه داد: بعضا در بعضی از موارد ما خود تحریمی‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که باعث شده شعار حماسه اقتصادی محقق نشود به عنوان مثال بعضی از مراکز اقتصادی و تولیدی و صنعتی بدهکاری‌هایی را به سیستم بانکی دارند اما بانک به جای کمک کردن به این مراکز برای حرکت پویا و تسویه بدهی‌های خود اقدام به تحت فشار قراردادن و تعطیلی این اصناف می‌نماید.    
 
وی گفت: این امر موجب می‌شود که هم به تعداد بیکاران افزوده شود و هم این‌که مرکزی که می‌توانسته به تولید و اقتصاد کشور کمک کند تعطیل شود. مسئولین باید بیشتر به این مسئله توجه کنند بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها باید راهکاری را برنامه‌ریزی کنند که مشکلاتی که در حال حاضر برای تولید و صنعت به وجود آمده برطرف شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: عده‌ای از افراد که اقدام به گرفتن وام از بانک نموده و این مبلغ را در جای دیگری غیر از تولید هزینه کرده‌اند و یا رانت خواران باید به جدیت با آن‌ها برخورد شود و این مبلغ به بیت‌المال برگردد.
 
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که بر سر راه صنعتگران قرار دارد به تحریم‌های داخلی،‌ خود تحریمی‌ها و تصمیم‌های عجولانه‌ای مربوط است که برخی از مسئولین اتخاذ می‌کنند و اگر این موارد برطرف شود می‌توانیم در راستای تحقق حماسه اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار