"میشل باکمن"، قانونگذار آمریکایی گفت که گروه‌های یهودی آمریکایی، منافع اسرائیل را به سیاست‌های باراک اوباما، رییس جمهور این کشور، فروخته‌اند، زیرا این گروه‌ها از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته‌اند لایحه تحریم‌های شدیدتر ضد ایران را تصویب نکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، چاپ رژیم صهیونیستی، در شماره روز شنبه خود نوشت: میشل باکمن، نماینده جمهوریخواه از ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا، که در مصاحبه تلفنی با تونی پرکینز، مجری برنامه رادیویی آنلاین (برخط) صحبت می‌کرد افزود: آنچه شگفت‌آور است این است که به نظر می‌رسد گروه‌های یهودی (در آمریکا) اولویت اصلی خود را به جای حفاظت از منافع اسرائیل، دنبال کردن اهداف سیاسی و اولویت‌های باراک اوباما قرار داده‌اند. آنان (گروه‌های یهودی آمریکایی) اسرائیل را به کاخ سفید فروخته اند. 

وی که درباره نامه اخیر از طرف اهدا کنندگان بزرگ کمک‌های مالی به حزب دمکرات آمریکا، که بسیاری از آنان یهودی‌اند، صحبت می کرد افزود: این افراد از رهبران کنگره آمریکا خواسته‌اند لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب نکنند. واضح است که این (حرکت) در تناقض با منافع اصلی اسرائیل است. 

این خانم قانونگذار آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: جامعه یهودیان آمریکایی کمک‌های عظیمی به انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا کرده‌اند. اوباما در سال های 2008 و 2012 میلادی که به آراء یهودیان آمریکایی در انتخابات این کشور نیاز مبرم داشت قول‌های زیادی، از جمله ادامه پشتیبانی و حمایت‌های آمریکا از اسرائیل، به آنان داد، اما به اغلب این وعده‌ها عمل نکرد. 
با این حال جامعه یهودیان آمریکایی نه تنها آراء خود را به اوباما دادند، بلکه از او حمایت‌های مالی و غیره کردند. 

باکمن در خاتمه افزود: در هفته گذشته نیز 48 اعطا کننده اصلی کمک‌های مالی به ستاد انتخاباتی اوباما و حزب دمکرات، نامه‌ای به سناتورهای دمکرات، که جناح اکثریت را در سنای آمریکا تشکیل می‌دهند، نوشتند و از آنان صریحاً خواستند لایحه تحریم‌های (جدید) علیه ایران را در صحن سنا مطرح نکنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار