سه قانون گذار آمريکايي که اظهارات شان درباره اسلام و اخوان المسلمين جنجال برانگيز شد، روز شنبه يک نوار ويدئويي منتشر کردند که در آن با تمجيد از ارتش مصر از اقدامات سرکوبگرانه آن در سوم ژوئيه و پس از آن بر ضد اخوان المسلمين "دشمن مشترک" شان قدرداني کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از واشنگتن پست ،در اين نوار ويدئويي که ظاهرا چند ساعت پس از ملاقات با ژنرال عبدالفتاح السيسي رهبر کودتا در قاهره تهيه شده بود، ميشل باکمن عضو مجلس نمايندگان آمريکا در حاليکه استيو کينگ و لوئي گومرت دو عضو ديگر مجلس نمايندگان در طرفين وي ايستاده اند، بيانيه اي را قرائت مي کند.
باکمن طي اين بيانيه ظاهرا با حمايت کينگ و گومرت به نحوي چاپلوسانه از کودتا (در مصر) و اقدامات بعدي دولت تحت رهبري ارتش تمجيد و سرکوب تحصن کنندگان و تظاهرکنندگان را "خط مقدم در جنگ با تروريسم" توصيف مي کند. وي اخوان المسلمين را دشمن مشترک و "شيطان بزرگ" مي خواند و تلويحا آنرا مسئول حملات يازده سپتامبر 2001 به آمريکا معرفي مي کند.باکمن همچنين بر حمايت از ادامه کمکهاي نظامي و مالي آمريکا به ارتش مصر تاکيد کرد. کينگ و گومرت مطالبي مشابه را با لحني معتدل تر بيان کردند.
اظهارات باکمن عميقا در راستاي تبليغات دولت مصر به نظر مي رسد که اخوان المسلمين را به عنوان يک سازمان تروريستي سري و يک دشمن داخلي به تصوير کشيده است. اين ادعاها در هيچ جاي ديگر تاييد نشده است. غيرنظامياني که در عمليات سرکوب (در مصر) کشته شدند،‌  تقريبا همگي غيرمسلح بودند.
در عين حال که بسياري ها نسبت به محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده بدگمان بودند، حکومت نظاميان ناظر بر خشونت دولتي وسيع و کشته شدن صدها غيرنظامي و عقب گرد سريع پيشرفتهاي دموکراتيک جزئي در اين کشور بوده است. بخش کوچي از ناظران حوادث مصر در اولين روزهاي پس از کودتا خوش بيني هاي محتاطانه اي ابراز داشتند. اما در واقع طي دو ماه گذشته هيچ چيز بجز فاجعه کامل مشاهده نشده است و نه تنها دولت مصر بلکه جامعه اين کشور چنان درهم شکسته است که اصلاح آن سالها طول خواهد کشيد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار