لرستان/

دریاچه گهر همچون نگینی بر دامن اشترانکوه

دریاچه گهر به یقین یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستانی ایران است که همچون نگینی فیروزه‌ای بر دامن اشترانکوه آرمیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ دریاچه گهر دورود نامی آشنا برای طبیعت دوستان کشور است که به واسطه طبیعت بکر و ناب آن شهرتی جهانی دارد.

دریاچه گهر همچون نگینی درخشان در دامان اشترانکوه و قله پوشیده از برف سن‌بران در ارتفاع 2 هزار و 350 متری از سطح دریا قرار گرفته است که همواره شاهد آن هستیم، طبیعت‌گردان بسیاری را برای بازدید از این دریاچه که می‌توان آن را به حق یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی خاورمیانه دانست، به شهرستان دورود می‌کشاند.

وجود جاذبه‌های طبیعی در این منطقه و حجم بالای بازدید کننده و توریست در یک دوره زمانی، این دریاچه را تبدیل به یکی از قطب‌های با اهمیت گردشگری در استان لرستان کرده است.

دریاچه گهر در فاصله 35 کیلومتری شهر دورود قرار دارد که راه اصلی این دریاچه از شهرستان دورود به طرف روستای درب آستانه و سپس چشمه خرم است.

از شهر دورود تا چشمه خرم حدود 17 کیلومتر راه آسفالته و 18 کیلومتر آن به صورت مالرو است.

گهر که یکی از با اهمیت‌ترین دریاچه‌های آب شیرین است، از ذوب برف‌های قله‌های مرتفع اشترانکوه و انباشته شدن آب‌های حاصل از آن در پشت سد یا آب‌بندی که به دلیل ریزش قسمتی از کوه به وجود آمده، تشکیل شده است.

دریاچه گهر حدود 100 هکتار مساحت، عمق آن 28 متر و دارای عرض بین 400 تا 800 متر و طول یک‌هزار و 500 متر است.

سیمای طبیعی منطقه حفاظت شده‌ اشترانکوه با ‪ 98هزار هکتار وسعت با وجود دریاچه زیبای گهر یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری ایران است.

که با سرمایه‌گذاری و انجام اقدام‌های کارشناسی می‌توان سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی را به این منطقه جذب کرد.

دسترسی به این دریاچه از طریق شهرهای دورود و الیگودرز امکان‌پذیر است، آسان‌ترین راه برای دسترسی به این دریاچه از مسیر شهرستان دورود است، مسیری که از الیگودرز به گهر می‌رسد، جاده‌ای خاکی و بسیار سخت‌ است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: دریاچه ، نگینی ، گهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.