مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی، 560 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در میان مردم و کشاورزان این استان توزیع می شود.

خسرو عبدالهی گفت: در اجرای برنامه های این هفته، 160 هزار اصله نهال غیر مثمر مناسب با آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل منابع طبیعی و 400 هزار اصله نهال مثمر نیز از سوی سازمان جهاد کشاورزی توزیع می شود.
وی اضافه کرد: اگر می خواهیم کشور را در مسیر خودکفایی کامل قرار دهیم و به معنای واقعی خودکفا شویم، راهی جز صیانت از منابع ملی به ویژه عرصه های منابع طبیعی نداریم.
عبداللهی، از کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان زیربنایی توسعه پایدار یاد کرد و ادامه داد: نباید به بهانه توسعه، منابع طبیعی را بین برد و از سوی دیگر نیز، باید ارتباط منطقی میان توسعه و حفاظت منابع ملی برقرار باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، همچنین با تبیین برنامه های این اداره کل در هفته منابع طبیعی امسال، گفت: بر اساس تفاهمنامه این اداره کل و ثبت احوال، والدین نوزادانی که فرزند آنان از سال 93 در استان چهارمحال و بختیاری متولد شود، با کاشت نهال در یکی از بوستان های زیر نظر شهرداری های این استان، از این نهال تا زمان بزرگ شدن مراقبت می کنند./ش
برچسب ها: توزیع ، نهال ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.