فرماندار مریوان گفت: تالاب آب شیرین زريوار یکی از شاخصه های اصلی شهرستان مریوان است که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و مسوولان باید برای رفع این مشکل بیش از گذشته تلاش کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج ،رشیدی پور  با اشاره به بخشنامه ها و دستورالعمل های موجود در امر حفاظت از تالاب زريوار گفت: وجود این بخشنامه ها به تنهایی نمی تواند در امر نگه داری و حفاظت از این تالاب کارساز باشد و همت والای مسوولان ذیربط را می طلبد و باید برای این امر مهم نیز گام های مثبتی برداشته شود.

وی نبود محدوده مشخص را یکی از مهمترین معضلات تالاب زريوار  عنوان کرد و گفت: هنوز به شیوه های رسمی محدوده قانونی این تالاب مشخص نشده و معلوم نیست که کدامین قسمت های دور این تالاب را باید از محدوده های آن عنوان کرد.
فرماندار مریوان به افزایش جمعیت مریوان اشاره کرد و گفت: این شهرستان به دلیل مهاجرپذیر بودن، سالیانه مردمان زیادی که در نوبه خود قابل توجه هستند را می پذیرد که اگر تدبیری خاص در این باره اندیشیده نشود می تواند به تهدیدی جدی برای زریبار به شمار آید.

به گفته وی تالاب زريوار  یکی از مکان هایی بود که به دفعات در زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت و همین امر نیز لطمات قابل توجهی را بر آن وارد کرد./س
 

برچسب ها: زریبار ، اب ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.