از همراهی نمایندگان بهارستان با نمایندگان مذاکرات هسته‌ای و دفاع دکتر روحانی از مواضع ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تا بیانات مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه و بازدید هیئت کمیسیون امنیت ملی از مراکز هسته‌ای کشور و تاکید بر تعیین زمان‌بندی دقیق برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و.... از مهمترین عناوین خبری مجلس در مهرماه سال 92 است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری مجلس شورای اسلامی در مهر ماه 92 به شرح ذیل است:

چهار نماينده از بهارستان رئيس سازمان انرژي اتمي را همراهي کردند

چهار وکيل خانه ملت "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان را در سفر به بوشهر به منظور تحویل نیروگاه اتمی از طرف روسی، همراهي مي‌کنند.



دکتر روحاني در نيويورک حقوق تضييع شده ملت ايران را تبيين خواهد کرد

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به نيويورك گفت: حقانيت ايران براي بهره‌مندي از انرژي هسته‌اي بر اساس قوانين آژانس، حل مسئله هسته‌اي كشورمان و همچنين بحران سوريه مهم‌ترين محورهاي سخنان رئيس‌جمهور در نيويورك خواهد بود.



گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي به اين كميسيون بازگردانده شد

نمايندگان با ارجاع گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي به اين كميسيون موافقت كردند.



مخالفت نمايندگان با فوريت طرح اصلاح راي اعتماد به وزرا

وكلاي ملت با دو فوريت طرح اصلاح نحوه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت مخالفت كردند.



دکتر روحاني به هر دليلي وارد مذاكره با آمريكا شود، همه بايد حمايت كنند

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به نيويورك گفت: اگر قرار باشد به هر دليلي، دکتر روحاني از طرف نظام جمهوري اسلامي با كشور ميزبان وارد مذاكره شود، همه بايد حمايت كنند.



آمريکا اگر اهل مذاکره است بابت رفتارش در قبال ايران رسما عذرخواهي کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکا اگر اهل مذاکره است باید پول‌های بلوکه شده ما را بازگردانده و رسما بابت سیاست‌هایی که در قبال ملت ما داشته است، غذرخواهی کند.



دفاع قدرتمندانه از مواضع جمهوري اسلامي ايران در سخنراني دکتر روحاني

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در مجمع عمومي سازمان ملل بايد از کليات حقوق هسته‌اي دفاع شود که رئيس‌جمهور اين کار را به درستي انجام داد.




ديدار ظريف و اشتون در نيويورك آينده مذاكرات هسته‌اي را روشن مي‌كند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس گفت: نشست وزير امور خارجه ايران با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و مسئول مذاكرات هسته‌اي در نيويورك مي‌تواند چشم‌‌انداز آينده مذاكرات هسته‌اي را روشن كند و بيانگر اين است كه ادامه مذاكرات تا رسيدن به توافق مشترك امكان‌پذير است يا خير.



دکتر روحانی پیام عقلانیت، صلابت و عزتمندی را به سازمان ملل برد

رئیس مجلس با بیان اینکه هیأت ایرانی با هدایت دکتر روحانی پیام عقلانیت، صلابت و عزتمندی را به سازمان ملل برد گفت: اظهارات اوباما در نشست سالیانه سازمان ملل در کلیات خوب است اما باید دید آمریکا در عمل چه تغییر رویکردی را نشان می دهد.



موانع ديپلماسي را بايد با نرمش قهرمانانه پشت سرگذاشت

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ما بايد تلاش خود را بر پايه منافع ملي تنظيم كنيم تا بتوانيم موانع را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاريم.



آمريکا حسن‌نيت خود را نشان دهد تا وارد گفتگو شويم

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين مطلب كه نمي‌توان برخورد دوگانه را در موضع ديپلماسي دنبال كرد گفت: اگر آمريكايي‌ها به دنبال مذاكره هستند توقع ما اين است كه حسن نيت خود را نشان داده و تحريم‌ها را كنار بگذارند تا بتوانيم با آن‌ها در حوزه مسائل مختلف وارد گفتگو شويم.


بررسي دستاوردهاي سفر رئيس‌جمهور به نيويورك در کميسيون امنيت ملي

عضو هيئت‌ رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مجلس شوراي اسلامي موضوع سفر رئيس‌جمهور به نيويورك و شركت در اجلاس عمومي سازمان ملل و مسائل مرتبط با آن را قطعا بررسي كرده و ما نيز تمامي مسائل را به طور دقيق از سوي دولت پيگيري خواهيم كرد.



گزارش دستغیب از سفر به نیویورک در جلسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت

عضو شوراي مرکزي فراکسیون اصولگرايان رهروان ولایت مجلس، از بررسی دستاوردهای سفر "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحانی" به نیویورک در جلسه فرداي این فراکسیون و با حضور احمدرضا دستغيب، نماينده همراه با هيئت دولت در سفر به نيويورک خبر داد.




سفر هيات پارلماني ايران به الجزاير/ بازديد اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس از مراكز هسته‌اي كشور

رئيس كميسيون امنيت ملي از سفر هيات پارلماني ايران به الجزاير و هم چنين سفر پارلماني اروپا به تهران خبر داد.




مواضع رئيس‌جمهور در نيويورک هيچ خدشه‌اي به غرور ملي و اسلامي ملت ايران وارد نکرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میاندستور خود با اشاره به دیپلماسی هوشمندانه دکتر روحانی در سفر به نیویورک گفت: دیپلماسی فعال و سیاست نرمش قهرمانانه در نیویورک بدخواهان نظام را در عصبیت قرار داد و خلع سلاح کرد.



دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 در سطح وزراي امور خارجه خواهد بود

عضو هيئت همراه رئيس‌جمهور در سفر به نيويورك گفت: دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 در سطح وزراي امور خارجه برگزار خواهد شد.



كشف 20 هزار صفحه اسناد مفقودي سازمان تامين اجتماعي/ قوه قضاييه در حال پيگيري است

عضو كميسيون اجتماعي گفت: خوشبختانه 20 هزار صفحه اسناد مفقودي در سازمان تامين اجتماعي پيدا شده و قوه قضاييه در حال پيگيري اين موضوع است.



ایران نیازی به مجوز آمریکا برای غنی سازی ندارد/ حق غنی سازی را ان پی تی به ما داده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات سوزان رایس گفت: ما نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیتی رئیس جمهور این کشور به خودش اجازه می‌دهد بگوید ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.



اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از شرکت ملي مس انتخاب شدند/ مخالفت با بخشي از لايحه اصلاحيه بودجه 92

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس از تعیین اعضای هيئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس و بررسي لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در جلسه  اين کميسيون خبر داد.



سايت هسته‌اي فردو هيچ گاه تعطيل نخواهد شد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه اقدامات صورت گرفته در سايت هسته‌اي فردو تحت نظارت آژانس بوده و شفاف و روشن است گفت: سايت هسته‌اي فردو هيچ گاه تعطيل نخواهد شد.


مکان‌يابي نیروگاه‌های جدید هسته‌اي در سواحل جنوب و شمال

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه‌ها در سواحل جنوب و سواحل شمال مکان‌‌یابی شده‌اند اما اولویت با سواحل جنوب است نیروگاه‌های جدید همراه با آب شیرین‌کن است که آب شیرین مورد نیاز سواحل جنوبی ما است و در حال حاضر نیز در حال مذاکره با روس‌ها هستیم.



جمع‌آوري امضا براي بررسي خارج از نوبت اصلاحيه بودجه 92 در صحن علني

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس از جمع‌آوري امضا براي بررسي خارج از نوبت لايحه اصلاحيه بودجه 92 در صحن علني بهارستان خبر داد.


یارانه نقدی 30 درصد از یارانه‌بگیران قطع می‌‌شود + جزئیات

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در اين كميسيون در حال ارائه پيشنهادي به صورت ماده واحده هستيم كه دولت در شش ماهه دوم امسال و براي سال 93 در صورت تداوم هدفمندي كه قطعا ادامه مي‌دهد، حداقل بايد سه دهك از پردرآمدترين افراد جامعه را حذف كند.



نشست فوق‌العاده دولت و مجلس براي بررسي حذف 3 دهك از ليست يارانه‌بگيران

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات از نشست فوق‌العاده دولت و مجلس براي بررسي حذف 3 دهك ار ليست يارانه‌بگيران خبر داد.



تشکیل گروه دوستي پارلمانی ایران و آمریکا منوط به برقراری رابطه سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه پیشنهادی از سوی آمریکا در خصوص تشکيل گروه دوستي مطرح نشده، اظهار داشت: اگر در آینده چنین مسئله‌اي مطرح شود باید شرایط را بررسی کنیم چراکه تشکیل گروه پارلمانی ایران و آمریکا منوط به برقراری رابطه سیاسی است.



"يارانه نقدي" چه كساني قطع خواهد شد؟

در حالی موضوع حذف سه دهک معادل 30 درصد از لیست یارانه‌بگیران مطرح شده که ساز و کار تشخیص دهک‌های پردرآمدي كه قرار است از ليست دريافت يارانه نقدي حذف شوند، يكي از سوالات جدي عملياتي شدن اين طرح است.



پیشنهاد حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی در حال پیگیری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: پیشنهاد حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی همچنان به قوت خود باقی است.



صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي مجاز به استفاده از منابع صندوق توسعه ملي شد

نمايندگان با يك فوريت طرح استفساريه جز 1-5 قوانين بودجه سال‌هاي 1391 و 1392 كل كشور موافقت كردند.



احتمال برگزاري دومین نشست مشترک دولت و مجلس تا قبل از 15 آذرماه

معاون پارلمانی رئیس جمهور از احتمال برگزاری دور بعدی نشست مشترک دولت و مجلس تا قبل از بررسی لایحه بودجه 93 خبر داد.



در جلسه كميسيون امنيت ملي با "ظريف" چه گذشت + صوت

ظريف در جلسه كميسيون امنيت ملي گفت: ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دكتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر ....



کمیسیون اصل 90 گزارش مدوني از رشوه در فوتبال ارائه می‌دهد/ بعد از فوتبال نوبت هندبال و جودو است

سخنگوی کميسيون اصل نود گفت:‌ این کمیسیون گزارش مدونی را پس از اتمام تحقیقات در ارتباط با رشوه و تبانی در فوتبال ارائه خواهد داد.



سازمان تأمين اجتماعي مکلف به پرداخت حقوق بازنشستگي به افرادي است که حداقل 10 سال حق بيمه پرداخت کرده‌اند

با راي موافق وکلاي ملت، سازمان تأمين اجتماعي مکلف به پرداخت حقوق بازنشستگي به افرادي است که حداقل 10 سال حق بيمه پرداخت کرده‌اند.



ايران به هيچ‌وجه اساسنامه "ژنو يک" را امضا نمي‌كند/ با پيش‌شرط‌ غرب تمايلي براي شرکت در "ژنو 2" نداريم

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: سخنگوي وزير امور خارجه آمريكا بيان كرده كه ايران براي شركت در كنفرانس ژنو 2 بايد اساسنامه ژنو 1 را امضا كند اما ايران به هيچ‌وجه هيچ شرطي را براي حضور در ژنو 2 نمي‌پذيرد و حتي تمايلي براي شركت در اين نشست نداريم.



لاريجانی چهار مصوبه دولت احمدی‌نژاد را لغو کرد

رئیس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌هایي جداگانه به رئیس جمهور، چهار مصوبه دولت احمدی‌نژاد در چهار ماهه ابتدایی امسال را لغو کرد.


احتمال ارائه گزارش تحقيق و تفحص از تامين اجتماعي تا آذرماه

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي، از احتمال ارائه گزارش اين کميته تا پيش از آذرماه خبر داد.



ادعاهاي جديد جان کري در مورد مذاکرات محرمانه با ظريف

وزير امور خارجه آمريکا گفته است که هم اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است ولي اين گفتگوها را تا چند روز آينده علني نمي‌کند.



فراکسیون کودک و نوجوان تشکیل می‌شود/ پیگیری راهکارهای حمایت همه‌جانبه از کودکان

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، با اشاره تشكيل فراكسيون كودك و نوجوان در مجلس گفت: در حال حاضر اين فراكسيون نوپا مشغول عضو‌گيري بوده و با استقبال نمايندگان روبه‌رو شده است و پس از پايان عضو‌گيري، در اولين فرصت، جلسه فراكسيون تشكيل و اعضاي هيئت رئيسه آن مشخص خواهد شد.



دولت جديد وارث 400 هزار ميليارد تومان پروژه‌ عمراني ناتمام است

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: با توجه به ميزان اعتبارات عمراني در بودجه سالانه کشور که نهايتاً سالي 150 هزار ميليارد تومان خواهد بود، پروژ‌ه‌هاي عمراني کشور ظرف 30 سال آينده جمع خواهد شد.



موافقت دولت با طرح تقسيم تهران/ تهران به سه بخش تقسيم مي‌شود

نماينده مردم شهريار، ملارد و شهر قدس در مجلس با مثبت خواندن تقسيم استان تهران به سه بخش مرکزي، شرقي و غربي، هدف اين طرح را رشد و توسعه متوازن اين استان خواند و گفت با تقسيم تهران ديگر نيازي به انتقال پايتخت نيست چراکه اين طرح هزينه کمتري براي دولت خواهد داشت.



نظر دولت يازدهم در لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم اخذ خواهد شد

عضو کميسيون اقتصادي مجلس از اخذ نظر دولت يازدهم به منظور بررسي همه‌جانبه لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم در کميسيون متبوع خود خبر داد.



"مركز عالي زنان" تشكيل مي‌شود + جزئيات

رئيس فراكسيون زنان مجلس از تشكيل "مركز عالي زنان" در آينده‌اي نزديك خبر داد.



كليه معادن دولتي به بخش خصوصی‌تعاونی و غیردولتی واگذار مي‌شود

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس از تهیه طرحی خبر داد که براساس آن دولت موظف است کلیه معادنی را که در اختیار دارد در فرصت زمانی مشخصی به بخش خصوصی‌تعاونی و غیردولتی واگذار کند.



واریز 100 میلیارد تومان به حساب وزارت آموزش و پرورش براي تجهيز وسايل گرمايشي مدارس

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: مقرر شد كه 100 ميليارد تومان به آموزش و پروش بابت تجهيز سيستم گرمايشي مدارس كل كشور پرداخت شود.



مواد طرح کاداستر در کميسيون قضايي مجلس بررسی و تصویب شد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در جلسه امروز کميسيون حقوقي خانه ملت مواد 8 تا 18 طرح کاداستر را بررسی و تصویب شد.



تعيين زمان‌بندي دقيق براي به نتيجه رساندن مذاکرات هسته‌اي از اولويت‌هاي تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي باشد

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه اين دور از مذاکرات را روشن مي‌بينم، گفت: تعيين زمان‌بندي دقيق، براي به نتيجه رساندن مذاکرات هسته‌اي بايد از اولويت‌هاي تيم مذاکره‌کننده ايراني باشد، ضمن آنکه هیچ پیش‌شرطی را برای تعیین سطح غنی‌سازی اورانيوم و یا تعطیلی سایت‌های هسته‌ای خود نمی‌پذیريم.



فتواي رهبري برای ما محکم‌تر از هر معاهده بين‌المللي است

عضو کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه تغییر در تيم مذاکره‌کننده به معنی تغییر در اهداف مذاکرات نیست، گفت: استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای حق ماست و گامي که جمهوري اسلامي ايران در اين راه برداشته قابل بازگشت نيست.



گام فراکسیون محیط زیست برای حل معضل آلودگی هوای کلان شهرها

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اعضای فراکسیون محیط زیست مطالبی را در خصوص آلودگی هوا و راهکارهایی برای حل این موضوع جمع‌آوری کرده‌ و قرار است در جلسه‌‌ی مشترک با سازمان محیط زیست آن را به این سازمان ارائه کنند.



هیئت پارلمانی اروپا شنبه وارد تهران می‎شود + برنامه‎ دیدارها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیئت پارلمانی اروپا شنبه 27 مهر ماه وارد تهران می‎شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار