نماینده تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور گفت: چرا اجازه نمی‌دهند اسامی فساد کرسنت از مجلس اعلام شود، مبارزه با فساد با شعار و کف زدن درست نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران نماینده تهران در جلسه علنی امروز طی تذکری گفت: سوال‌هایی که توسط نمایندگان به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود سوال‌هایی هستند که مراحل قانونی خود در کمیسیون‌ها را طی کردند و حتی در صحن علنی اعلام وصول شدند اما بعضا 6 ماه از اعلام وصول آنها گذشته است.
 
وی افزود: طبق آیین‌نامه وزیران 10 نهایت 20 روز پس از طرح سوال موظف است به مجلس بیایدو هیئت رئیسه موظف است اگر تعداد سوال‌ها بیش از 3-4 سوال شد یکی از جلسات هفتگی را به سوال نمایندگان از وزرا اختصاص دهد.
 
نادران در ادامه به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: آقای رئیس‌جمهور گفتند نام مفسدین اقتصادی باید بر سر زبان‌ها باشد نه در جیب رئیس دستگاه اجرایی بنابراین سوال ما از فساد کرسنت بود چرا اجازه نمی‌دهند اسامی کرسنت از مجلس اعلام شود.
 
وی اظهار داشت: آقای توکلی رانت 650 میلیون یورویی را علنی کردند دولت چه واکنشی نشان داد؟
 
نماینده تهران تصریح کرد: برخلاف آنچه که منتقدین توافق ژنو را متهم به بی‌سوادی می‌کنند ما مجاز هستیم فقط از 4 شرکت خرید کنیم چرا اجازه نمی‌دهند این مسائل رسانه‌ای شود.
 
وی ادامه داد: مبارزه با فساد باشعار و کف زدن حل نمی‌شود بنابراین باید اجازه دهند سوال از وزیر پرسیده شود.
 
نادران تاکید کرد: در همین هفته جاری یک سوال در دستور کار بود اما مطرح کردند طراح سوال انصراف داده است چرا باید روز سوال انصراف دهد؟
 
نماینده تهران اظهار داشت: سوال بنده قبل از بررسی بودجه در صحن اعلام شد بنابراین کاری نکنیم که مبارزه با فساد تبدیل به توپی شود که گاهی در زمین دولت و گاهی در زمین مجلس باشد و باید جدی برخورد کنیم.
 
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد  که ریاست مجلس را بر عهده داشت با وارد دانستن تذکر نادران گفت: در هیئت رئیسه در این مورد بحث خواهیم کرد تا سوال همکاران مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار