روزنامه صهیونیستی معاریو خبر سرباز شدن واشنگتن از اعطای ویزا به افسران ارشد صهیونیست و مأموران سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل(موساد) در چند ماه گذشته را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه معاریو در شماره امروز اعلام کرده است که مقامات آمریکایی طی چندماه گذشته از دادن ویزا به افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و حتی مأموران موساد و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی اسرائیل) خودداری کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی، از قول یک مسؤول امنیتی در اسرائیل می‌نویسد : وی ده‌‌ها بار از ایالات متحده بازدید کرده است ، اما در سال گذشته با درخواستش برای دریافت ویزا موافقت نشد و وی مجبور گردید تا سفرکاری‌اش را به واشنگتن لغو نماید.

این روزنامه همچنین به مخالفت واشنگتن با دادن ویزا به 25 افسر ارشد ارتش اسرائیل به‌علاوه ده‌ها تن از کارکنان شاباک و موساد اشاره می‌کند و می‌نویسد : افسرانی که در ایالات متحده آمریکا کار می کنند نیز فقط می‌توانند ویزای یک ساله دریافت کنند و بطور خودکار(همچنانکه قبلا این طور بود)، این ویزا‌ها تمدید نمی‌گردد و این افسران مجبور هستند تا به کانادا بروند و هفته ها برای تمدید ویزا منتظر بمانند.

این روزنامه همچنین می نویسد : تعدادی از مسؤولان با وجود اینکه باید به آمریکا می‌رفتند و درباره معاملات تسلیحاتی برطبق توافق استراتژیک بین تل آویو و واشنگتن مذاکره می نمودند ، قادر به دریافت ویزا نشدند .

مطالب افشا شده معاریو، در زمانی منتشر شده که تحلیلگران ازبروز اختلافات بین ایالات متحده و اسرائیل در پی توافق هسته ای آمریکا با ایران و اصرار اسرائیل بر ادامه شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی به رغم تلاشهای آمریکا برای پیشبرد روند مذاکرات صلح با فلسطین ، سخن می‌گویند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار