رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی صبح امروز تهران را به مقصد کشورهای آفریقای جنوبی و کنگو ترک کرد که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و نایب رئیس مجلس برای بدرقه لاریجانی سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 7 صبح امروز سه‌شنبه 13 اسفند در راس هیئتی، تهران را به مقصد کشورهای آفریقای جنوبی و کنگو ترک کرد.

در این سفر حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق، ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس، فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان، حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، شیخ الاسلام مدیر کل امور بین‌الملل مجلس و یثربی مدیر کل تشریفات مجلس به همراه برخی مسئولان لاریجانی را همراهی می‌کنند.

طبق عرف دیپلماتیک همواره روسای قوا با بدرقه برخی مسئولان سفرهای خارجی خود را انجام می‌دهند که سفر لاریجانی نیز از این قاعده پیروی کرد.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،حسن زمانی مشاور رئیس‌ مجلس و سفیر آفریقای جنوبی برای بدرقه علی لاریجانی خود را به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد رسانده بودند.

لاریجانی قبل از سفر در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات سفر خود پرداخت، تشریفات فرودگاه نیز مشغول پهن کردن فرش قرمز بود تا رئیس مجلس به صورت رسمی مورد بدرقه مسئولان قرار گیرد که انصاری و باهنر رئیس مجلس را تا پای هواپیمای ویژه که پرچم جمهوری اسلامی ایران در بدنه آن نقش بسته بود، مشایعت کردند.

پس از سوار شدن رئیس مجلس و هیئت همراه به هواپیما و بازگشت سایر مسئولان، حجت‌الاسلام مجید انصاری و محمدرضا باهنر از بالکن جایگاه تشریفات منتظر پرواز هواپیمای حامل هیئت پارلمانی ایران به ریاست علی لاریجانی بودند و حتی پس از بسته شدن درب‌های هواپیما نیز مدت‌ها ایستادند تا هواپیما پرواز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار