شهردار دماوند گفت: حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی و طبیعی یک ضرورت در توسعه پایدار جامعه محسوب می شود که این مهم نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.

ˈعباس صفریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی در دوران مبارزه با آلودگیهای زیست محیطی، ضرورتی انکارناپذیر است، زیرا محیط زیست یک هدیه الهی محسوب می شود.

وی ادامه داد: توجه به این مهم منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای جامعه دارد که به عنوان عاملی مؤثر نقش خود را در ایجاد و برقراری توسعه پایدار ایفا می‏کند.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: محیط زیست، میراث فرهنگی و طبیعی که هدیه الهی به بشر است به عنوان اندوخته‏ای بارور و موزه‏ای ماندگار و زنده برای انسان ها قلمداد می شود و اینک بیش از هر زمان دیگر به ارزش و اهمیت آن پی برده و برای حیات خود ناگزیر به حفاظت از آن هستیم.

وی افزود: زمانی می توان به رشد و توسعه ‏ای موزون، هماهنگ و پایدار دست یافت که با برنامه‏ریزی های آگاهانه و عالمانه خود در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه انسان ها نیازهای اولیه و ثانویه خود را از طبیعت دریافت می کنند، بیان کرد: خوراک و پوشاک انسان ها و هر آنچه در نظر داریم از محیط زیست و منابع طبیعی است که وظیفه داریم تا از محیط زیست طبیعی خود که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده حفاظت کنیم.

صفری افزود: حفظ فضای سبز و توجه به توسعه کاشت درختان در سطح شهر از دیگر ضروریات حفاظت از محیط زیست طبیعی است که می تواند از بسیاری آلودگی های محیطی و هوایی جلوگیری کند./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.