آخرین تحولات سوریه به شرح زیر است:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حملات تروریستها به بیمارستانها در چارچوب حمله روشمند آنان به زیرساختهای بهداشتی سوریه ادامه دارد و آنها بمبی را در نزدیکی یکی از بیمارستانهای دمشق منفجر کردند.

انفجار این بمب در نزدیکی بیمارستان فرانسوی ها در منطقه قصاع در دمشق به کشته شدن یک دخترخردسال و زخمی شدن بیست نفر دیگر از جمله تعدادی زن و کودک و خسارات مادی به بیمارستان و مردم منجر شد.

تروریستها به بیمارستانهای الشرطه و بیرونی در حرستا چندین گلوله خمپاره شلیک کردند که به زخمی شدن شماری از مردم منجر شد.

در عین حال، پنج نفر در حمله خمپاره ای تروریستها به یک منطقه پرجمعیت مسکونی در محله عکرمه در شهر حمص کشته و سیزده نفر دیگر زخمی شدند.

در این حمله خمپاره ای که دیروز رخ داد تعدادی از خودروها دچار حریق شدند و سوختند.

یکی از ساکنان این محله گفت: ما تا پیروزی مقاومت خواهیم کرد و پیروز هستیم.

همچنین در خبری دیگر، گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) از مسیحیان ساکن استان رقه در سوریه جزیه دریافت می کند.

تروریستها همچنین به مسیحیان در رقه اجازه نمی دهند به شعائر دینی خود عمل کنند.
اعضای گروه تروریستی داعش مسیحیان در رقه را بین تغییر دین خود یا پرداخت جزیه یا کشته شدن با شمشیر مختار کرده اند.

این در حالی است که رسانه های عربی و غیر عربی بر این اقدامات تروریستها علیه مسیحیان در رقه سرپوش گذاشته‌اند و از پخش خبرها در این خصوص خودداری می کنند زیرا این رسانه‌ها تروریستها را افراد مشتاق به آزادی و دموکراسی معرفی می کنند.

داعش همچنین به مسیحیان اجازه نمی دهد کلیساها یا ساختمانهای دینی خود را ترمیم کنند و همچنین به آنها اجازه نمی دهد به شعائر دینی خود در خارج از کلیساها عمل کنند. مسیحیان در رقه همچنین حق به صدا در آوردن ناقوس کلیساها و حق نیایش علنی را ندارند.گروه داعش هر مسیحی در رقه را ملزم کرده است 17 گرم طلا جزیه بدهد.

اینها بخش اندکی از اقدامات تروریستهای تکفیری است. تکفیریها که بر قتل و تکفیر مبتنی است تنها مسیحیان را هدف قرار نداده بلکه مسلمانان و دین اسلام را هدف قرار داده است و تنها طرفی که از این اقدامات بهره می برد نیز رژیم نژاد پرست صهیونیستی است.


شماری از تروریستها در چند منطقه در ادلب در حملات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، اعضای یک باند تروریستی مسلح در حمله نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی منطقه قسطون در جسر الشغور کشته یا زخمی شدند.
تعداد دیگری از تروریستها در کفر لاتا و معر بیلت در حمله ارتش به هلاکت رسیدند و اسلحه و مهمات آنان نیز منهدم شد.

همچنین نیروهای ارتش سوریه یک دستگاه خودروی حامل مقادیر زیادی اسلحه و مهمات را در ریف دمشق کشف کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، این خودروی حامل اسلحه و مهمات از منطقه وادی بردی در ریف دمشق به داخل دمشق پایتخت سوریه در حرکت بود.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت این خودرو حامل مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره و وسایل ساخت خمپاره و بمبهای دست ساز ، گلوله های ویژه تفنگهای تک تیراندازی ، آمپولهای مسکن ، دوربینهای دید در شب ، ماده پرقدرت انفجاری سی-4 ، و انواع گلوله بود که کشف و ضبط شد.

همچنین شمار زیادی از افراد مسلح فریب خورده در ریف دمشق پس از انجام تشریفات لازم و دادن تعهد، آزاد شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، همزمان با ضربات سنگینی که ارتش سوریه به گروه های مسلح در مناطق مختلف این کشور وارد کرده است که از جمله آخرین آنها می توان به کمین غوطه شرقی و کشته شدن بیش از یکصد و هفتاد و پنج تن از افراد مسلح اشاره کرد، مقامات سوری با آزادی حدود ششصد تن از اهالی فریب خورده ریف دمشق که در فعالیت های مسلحانه شرکت داشتند، موافقت کردند. آزادی این افراد آنها را از هرگونه بازخواست معاف کرده، مناطق آنها را از هرگونه حمله نظامی در امان نگه می دارد.  این گونه طرح های آشتی با همکاری بزرگان و ریش سفیدان مناطق مختلف انجام می شود.  دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی با اشاره به توافق به دست آمده بین آزاد شدگان و مقامات سوری افزود: این افراد با امضای برگه های مربوط به آزادی خود، بار دیگر به زندگی طبیعی باز می گردند.  یکی از این افراد می گوید: وقتی کارهای مسلحانه می کردیم، افکار مختلفی ما را آزار می داد، اما اکنون احساس امنیت و آرامش می کنیم. ما اکنون به زندگی عادی خود برگشته ایم.  بسیاری از این افراد از اهالی منطقه مضایا هستند و معتقدند پس از معرفی خود و آزادی، احساس بهتری دارند.  در ادامه گزارش آمده است: توافق برای آزادی این افراد پس از محاصره منطقه ی که درگیری ها اهالی آن را فرسوده کرده بود، امکان پذیر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار