دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به یکی از سخنرانی‌های امام(ره) که فرمودند "اگر همه مردم یک چیز بگویند اما حق چیز دیگری باشد من جانب حق را خواهم گرفت" افزود: نامگذاری جمهوری اسلامی توجه به جمهوریت نظام است اما با قیدی اسلامی.

"محمدنبی حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز "جمهوری اسلامی" (12فروردین) که در بیان امام خمینی (ره) عید نامیده شده است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 بحث‌های فشرده‌ای درباره نظام میان خواص مطرح بود، که در نهایت فصل‌الخطاب حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد"، حجت را برهمه تمام کرد.

وی ادامه داد: جمهوریت نظام به معنای اتکا به آرای ملت و اسلامیت حفظ تمام اصول اسلامی است، به عبارتی دیگر کلمه جمهوری مردم را در چارچوب موازین اسلامی دارای حق رای تعیین کننده قرار می‌دهد، امام راحل نیز بارها تاکید کردند" میزان رای ملت است".

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برخی به بهانه "میزان رای ملت است" بی‌اعتنایی به اسلامیت نظام را ترویج می‌کردند، بیان داشت: در آن زمان عده‌ای از این معانی جمهوری و اسلامی سواستفاده کردند و خواستار حذف اسلامیت نظام بودند؛ دراین که چه میزان به آرای مردم صادق بودند، سوالی است که باید پاسخ داده شود.

حبیبی با اشاره به یکی از سخنرانی‌های امام(ره) که فرمودند "اگر همه مردم یک چیز بگویند اما حق چیز دیگری باشد من جانب حق را خواهم گرفت" افزود: نامگذاری جمهوری اسلامی توجه به جمهوریت نظام است اما با قیدی اسلامی.

وی با تاکید براینکه برقراری نظامی اسلامی در تاریخ آینده جمهوری اسلامی ایران نیز فراموش نخواهد شد، گفت: مردم در دوازده فروردین سال 58 به برقراری نظام جمهوری اسلامی با اکثریت 98.2 درصد رای آری دادند، البته نظام جمهوری اسلامی در مقابل پیشنهادات دیگری همچون جمهوری دموکراتیک اسلامی نیز بود که امام (ره) همه بحث‌ها را خاتمه دادند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نظام‌های پادشاهی و لیبرال دموکراسی در کشورهای جهانی، خاطرنشان کرد: اگرچه تفکر مربوط به برقراری نظام اسلامی از زمان بعثت پیغمبر (ص) اتفاق افتاده بود، اما نامگذاری این نظام به اسم جمهوری اسلامی یک پدیده نو در عصر آن زمان به حساب می‌آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام خمینی رهبر بزرگ و فقید ملت ایران هست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
راه سربلندی ایران ومبارزه با آمریکا گوش کردن وعمل کردن به وصایای امام است
آخرین اخبار