عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف‌های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" عضو گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در ارتباط با برخی اخبار مربوط به جزئیات روند اجرای طرح اقدام مشترک ژنو از جمله اجبار کشورمان به خرید و واردات از کشورهای خاص اظهار داشت : محدودیت‌هایی براساس تحریم‌های غیرعادلانه در سال‌های گذشته بر تجارت کشورمان تحمیل شده است که درچارچوب توافق ژنو بخش قابل  توجهی از این تحریم‌ها در حال رفع است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت‌ها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف‌های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می‌کند.
 
عضو تیم هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: حفظ استقلال و عزت ملی همواره مهمترین هدف وزارت امور خارجه، به خصوص در مذاکرات 1+5 بوده است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پیشنهادهایی را که کوچکترین خدشه‌ای به استقلال و عزت کشور وارد کند را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، ایران ، طرف ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار