مطالعات اخیر نشان می‌دهند که حدود ده تا دوازه درصد مردم جوامع مختلف دچار اختلالات و بیماری های کلیوی هستند که این میزان در حال افزایش است.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: همه افراد جامعه در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی قرار دارند و در واقع تمامی مردم باید از کلیه‌های خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به عوامل بروز بیماری‌های کلیوی، تاکید کرد: دیابت و فشار خون بالا، عوامل اصلی ابتلا به بیماری ها و مشکلات کلیوی هستند و سنگ ها، عفونت های ادراری و عوامل ناشناخته سایر علل ابتلا به این بیماری ها هستند.

محرابی گفت: آمارهای جهانی نشان دهنده افزایش موارد ابتلا به بیماری های کلیوی و همچنین افزایش چشمگیر هزینه های درمانی مرتبط با این بیماری ها است.

وی تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهند که حدود 10 تا 12 درصد مردم جوامع مختلف، دجار اختلالات و بیماری های کلیوی هستند که این میزان در حال افزایش است.

محرابی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما نیز شیوع و بروز بیماری‌های کلیوی در حال افزایش است یاد آور شد: اگر به مشکل شیوع بیماری‌های کلیوی توجه نشود در آینده‌ای نه چندان دور این بیماری ها به یک تهدید جدی سلامتی برای درصد بالایی از افراد جامعه تبدیل خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر اینکه فرهنگ‌سازی‌ و آموزش جدی برای پیشگیری از بیماری‌ها و نارسایی های کلیوی باید صورت گیرد، مردم نیز باید اهتمام بیشتری برای سلامت کلیه‌ها خود به ویژه از طریق بهبود وضعیت تغذیه ای داشته باشند.

 محرابی خاطر نشان کرد: باید در فواصل زمانی منظم کلیه‌ها معاینه شده و آزمایش های مناسب و دوره ای صورت گیرد، تا در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، اقدامات درمانی به موقع صورت گیرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کلیه ، بیماری ، دیابت ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار