رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان البرز با اشاره به این که 3 هزار نفر در استان البرز زیر پوشش این انجمن هستند، گفت: هم‌اکنون 50 بیمار کلیوی در انتظار پیوند هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مجید کرمی سه‌شنبه شب در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 560 نفر از بیماران کلیوی در سطح استان البرز دیالیز می‌شوند.

وی توسعه تخت‌ها و دستگاه‌های دیالیز را در استان البرز خواستار شد و افزود: متأسفانه کمبود تخت و دستگاه دیالیز در سطح استان سبب می‌شود که برخی از بیماران کلیوی در استان با مشکلاتی مواجه شده و در برخی از موارد برای درمان به تهران مراجعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها به مردم و خانواده‌ها یکی از مهمترین راهکارها به منظور جلوگیری از نارسایی کلیه و یا پیشرفت بیماری است، افزود: متأسفانه برخی از بیماران کلیوی هستند که از بیماری خود اطلاعی ندارند لذا مطلع نبودن از این بیماری سبب پیشرفت نارسایی کلیه شده و فرد را با بحران جدی‌تری مواجه می‌کند.

کرمی ادامه داد: هم‌اکنون یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید در سطح استان انجام داد، توسعه بخش‌های دیالیز و همچنین ارتقا و افزایش امکانات این بخش است.

وی افزود: هر چند که در استان البرز خیران بسیاری به این انجمن کمک می‌کنند اما لازم است اقدامات اساسی به منظور تأمین امکانات و ارائه خدمات به بیماران کلیوی نیز انجام شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: البته استان البرز بر اساس آمار طی سال گذشته توانست بیشترین سهم پیوند کلیه را به نسبت به شهرها و دیگر استان‌های کشور به خود اختصاص دهد که این مهم نیز با حضور پررنگ خیران در استان انجام شده است.

کرمی گفت: بیماران پیوندی در ادامه راه نیز نیازمند حمایت هستند که متأسفانه نبود یک آمپول بعد از پیوند و گران بودن آن برخی از بیماران را با مشکل مواجه می‌کند و در برخی از موارد پیوند کلیه پس می‌زند و بیمار دچار بحران بیشتری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌های درمانی هیچ هزینه‌ای را به بیماران پیوندی اختصاص نداده‌اند، تأکید کرد: باید برای حمایت از این نوع بیماران راهکارهای اساسی اندیشیده شود.

این مسئول تصریح کرد: امسال از سوی این انجمن برای پیوند بیماران کلیوی 144 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز برخی از مسئولان برای حمایت و خرید دستگاه دیالیز قول‌های را به این انجمن دادند که متأسفانه هنوز محقق نشده است.

کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور فعال خیران در این انجمن اشاره کرد و گفت: خیرانی که به صورت متوالی به این انجمن خدمات ارائه می‌دهند 40 نفر هستند.

وی ضمن ارائه هشدارهایی به خانواده‌ها از والدین خواست تا با ارائه آموزش‌های دقیق به فرزندان خود مانع از بروز بیماری‌های کلیوی در فرزندان خود شوند.

کرمی تخلیه به موقع ادرار را یکی از مهمترین آموزش‌هایی دانست که والدین باید به فرزندان خود بدهند.

وی نگه داشتن ادرار در زمان طولانی و تکرار این مهم را سبب بروز مشکلاتی برای کلیه عنوان کرد و گفت: این اقدام که بیشتر در بین کودکان رایج است در بلندمدت مشکلاتی را برای کلیه‌ها ایجاد می‌کند و در برخی از موارد نارسایی‌های کلیه را نیز به همراه دارد.

به گفته کرمی رنج سنی مبتلایان به بیماری کلیوی در استان البرز 40 تا 45 سال است.
برچسب ها: بیمار ، کلیوی ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.