مدیر سامانه ثبت معاملات خودروی کشور از ثبت‌نام بیش از 7 هزار و 200 واحد صنفی نمایشگاه‌داران اتومبیل در این سامانه خبر داد.

ابوالفضل قادری مدیر سامانه ثبت معاملات خودروی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: افزایش ضریب امنیت معاملات خودرو، صحت‌سنجی اطلاعات هویتی متعاملان و اصالت خودرو، جلوگیری از فعالیت نمایشگاه‌داران اتومبیل فاقد پروانه کسب از جمله اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودروی کشور بوده است.

وی افزود: حذف قولنامه‌های دستی و سلیقه ای و نیز متحدالشکل نمودن آنها، ورود واحدهای صنفی به حوزه فناوری اطلاعات(IT) ، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی بر اساس اطلاعات یکپارچه سامانه خودرو و جلب اعتماد خریداران و فروشندگان خودرو برای مراجعه به نمایشگاه‌ها از دیگر اهداف اجرای طرح یاد شده است.

وی با اشاره به وجود مزایا و قابلیت‌های سامانه اظهار داشت: امکان مشاهده و جستجوی واحدهای صنفی مجاز در سراسر کشور از سوی خریداران و فروشندگان خودرو، امکان استعلام کد رهگیری صادر شده از طریق سامانه و یا تلفن همراه، و نیز امکان استخراج انواع گزارش‌های آماری از این سامانه برحسب دسترسی‌های ایجاد شده برای مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت نظارت بر عملکرد اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی اتومبیل، از مزایایی است که موجب شده ورود به سامانه ثبت معاملات خودرو در کشور به سرعت در میان مردم برای بهره‌گیری از آخرین اخبار خودرو کامل نهادینه شود.

وی ادامه داد: ارسال پیامک برای طرفین قرارداد و نمایشگاه‌داران بلافاصله پس از صدور کد رهگیری به منظور اطلاع‌رسانی از موضوع مورد معامله از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود.

مدیر سامانه خودرو با اشاره به ضرورت آموزش به نمایشگاه‌داران مجاز و مسئولین اتحادیه‌های صنف اتومبیل گفت: دوره‌های آموزش حضوری برای آشنایی بیشتر واحدهای صنفی جهت دسترسی به سامانه، ثبت‌نام و ثبت انواع قراردادها هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های حضوری، واحدهای صنفی می‌توانند از راهنمای ثبت‌نام و ثبت انواع قرارداد در سامانه استفاده نمایند. ضمنا کارشناسان مرکز تماس مستقر در ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت با شماره 8692-021 آماده پاسخگویی به سوالات، مشکلات و پیشنهادهای فروشندگان و نمایشگاه‌داران محترم در سراسر کشور می‌باشند .

قادری در خصوص امینت سامانه خودرو گفت: از نکات قابل توجه این سامانه  ایجاد یک بستر امن اطلاعاتی با استفاده از امضای الكترونیكی است، که این امکان با در اختیار گذاشتن سخت افزار امنیتی یا کارت هوشمند انجام می‌گیرد.

مدیر سامانه خودرو با اشاره به نتایج فعالیت بیش از یک‌سال سامانه ثبت معاملات خودرو اظهار داشت: تاکنون بیش از 7 هزار و 700 کاربر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 7 هزار و 200 کاربر را واحدهای صنفی اتومبیل تشکیل می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ثبت انواع قراردادها در سامانه در حال انجام است تصریح کرد: از مهمترین پایگاه اطلاعاتی مرتبط با این حوزه در جهت افزایش ضریب امنیت معاملات، ارتباط با پایگاه اطلاعاتی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو جهت استعلام وضعیت خودرو از نظر بلامانع بودن آن برای معامله در هنگام ثبت در سامانه است.

وی ادامه داد: همچنین امکان استعلام وضعیت بیمه‌های خودرو نیز در سامانه ثبت معاملات فراهم شده و در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم به‌عمل آمده است .

طرح سامانه ثبت خرید خودرو به استناد مصوبه هیات محترم وزیران و درخواست اتحادیه‌های خودرو به منظور بهبود روش معاملات و مکانیزه کردن فعالیت فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در نیمه دوم سال 91 در دستور کار قرارگرفت، و به‌دنبال آن مرکز اصناف و بازرگانان ایران، ضرورت همکاری اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی را در اجرای طرح به کلیه اداره‌های امور اصناف و تشکل‌ها صنفی سراسر کشور و اتحادیه‌های صنف فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کردند، و بلافاصله پس از آماده‌سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز اقدام به پیاده‌سازی سامانه ثبت معاملات خودروی کشور به آدرسwww .khodroir.ir شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامانه ، ثبت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار