قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: احزابی که اهل پول‌های شبهه ناک بوده و شهرام جزایری‌ها را به خود دیده‌اند، همچنین احزابی که از نظر سیاسی دچار انحرافات فتنه ۷۸ و۸۸ باشند، میان مردم موقعیت نخواهند داشت.

"اسدالله بادامچیان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد و آسیب‌شناسی احزاب سیاسی در سال ۹۲، اظهار داشت: تحزب در سال ۹۲ علاوه بر حضور چهره‌های حزبی پیشینه‌دار، شخصیت‌های جدیدتری که قبل و بعد از انقلاب اسلامی را تجربه کرده‌اند را به خود دید که در پیشبرد نقش احزاب در این سال موثر بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تحزب بار دیگر مطرح شد و ذهنیت دولت فعلی نیز به این سمت و سو‌ رفت، اضافه کرد: می‌شود بر روی احزابی مثل "موتلفه اسلامی" با فراز و نشیب ۵۰ ساله و چندصدنفر عضو، همچنین وجود دفاتر استانی در کشور اسم حزب را گذاشت.

قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه احزاب چند نفره تنها یک گروه نامیده می‌شوند، افزود: براساس آخرین آمار وزارت کشور ۲۲۹ حزب داریم؛  همان تشکل‌های سیاسی پروانه داری که آسیبی ندارند جز اینکه هرکدام گفته‌ای داشته و تفاوت سلیقه دارند، لذا حق فرد، حق جمع در قانون اساسی ما همانند حق حزب حفظ شده است.   
 
وی با بیان اینکه حزب کمونیست در ایران هیچ جایی نخواهد داشت، اضافه کرد: مکتب کمونیسم  و حزب دیکتاتوری پرولتاریا در کشورهای کمونیستی که هدفشان دیکتاتوری نه دموکراسی است،  در جمهوری اسلامی ایران آزاد و مستقل جایی ندارند.   
 
نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه احزاب لیبرال دمکراسی غربی که بعضا برخی از احزاب کشور به تقلید از آن‌ها شکل گرفته است، جایگاهی در کشور ندارند، افزود: احزاب سوسیال دمکرات، همچنین تشکل‌های چندنفره نیز در کشور موثر واقع نمی‌شوند، مسئله این است که گا‌ها احزاب چند نفره‌ای اکثرا از سوی اصلاح طلبان ساخته و پرداخته می‌شود که ادعای اکثریت احزاب کشور را دارند.   
 
وی ادامه داد: اینگونه احزاب ده نفره در ‌‌نهایت ۵۰ عضو را تشکیل می‌دهند، احزابی که اسامی پر طمطراق انتخاب می‌کنند، در حالیکه همین ۵۰ نفر حتی  در ۵ استان کشور دفتر ندارند.   
 
بادامچیان چنین احزابی را تنها عناوینی برای جریاناتی همانند اصلاح طلبان و یا اصولگرایان ارزیابی کرد و افزود: مسلما احزابی در ایران شکل خواهد گرفت که در قدم اول حزب اسلامی باشند، اسلام امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب، نه اسلام تحجر، اسلام آمریکایی و نه اسلام سیاسی بازی که در ایران شکل نخواهند گرفت.   
 
قائم مقام حزب موتلفه به ویژگی‌های موثر در تشکیل حزب در ایران اشاره کرد و گفت: احزاب بایستی برای نظام و مردمشان کار کنند، احزابی که اهل پول‌های شبهه ناک نبوده و پاک باشند، بنابراین احزابی که شهرام جزایری‌ها را به خود دیده‌اند، همچنین احزابی که از نظر سیاسی دچار انحرافات فتنه ۷۸ و۸۸ شده‌اند، میان مردم موقعیت نخواهند داشت.  
 
نایب رئیس جبهه پیروان در پایان با بیان اینکه مردم ما راه خود را راه امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، اسلام ناب "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" ولایی انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: احزاب سیاسی ایران بایستی در چارچوب این عقاید جای بگیرند که در این صورت مردم نیز به آنان خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار