مردم اردن عليه طرح سازش جان کری تظاهراتی را برگزار کردند

مردم اردن در اعتراض به طرح وزیر امور خارجه آمریکا درباره سازش بین صهیونیست ها و فلسطینیان تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، مردم اردن روز جمعه در اعتراض به طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره سازش بین صهیونیست ها و فلسطینیان تظاهرات کردند.

طرفداران وابسته به احزاب سیاسی مختلف اردن ، گروه‌های ملی و تشکل‌های مردمی و جوانان  بعد از اقامه نماز جمعه در این تظاهرات شرکت کردند.

کمیته مقدماتی انجمن مردمی حمایت از اردن و فلسطین مردم را به حضور گسترده در این تظاهرات که از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان آغاز شد و به سوی میدان النخیل ادامه یافت فراخوانده بود.

تظاهرکنندگان طرح جان کری و هرگونه طرح دیگری را که با هدف مباح کردن اراضی فلسطینیان و مقدسات اسلامی و مسیحی ارائه شود محکوم و  آن را « توطئه بزرگ و خطر عظیمی که ملت فلسطین را تهدید می کند » توصیف کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین مقابله با موضوع موسوم به وطن جایگزین را نیز خواستار شدند و بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

تظاهر کنندگان فریاد زدند طرح جان کری برای برقراری صلح بین فلسطینیان و اسراییلی‌ها فقط « تامین کننده طرح توسعه طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی » است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار