معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از برگزاری اولین دورهٔ آموزش طب سنتی ویژهٔ عموم مردم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، منیره سهرابی گفت: اولین دورهٔ آموزشی طب سنتی در سطح مقدماتی و ویژهٔ عموم مردم در مرکز آموزش طالقانی آغاز شد. 

 وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره با مباحثی هم‌چون «ضرورت احیاء طب سنتی ایران»، «تفاوت‌های طب سنتی با طب کلاسیک»، «تاریخچه طب سنتی ایران»، «علم طب و تقسیم بندی آن از دیدگاه طب ایرانی»، «مزاج‌شناسی»، «مفهوم اعتدال و سلامتی»، «روش‌های قیاس»، «اخلاط و اعضاء»، «ارواح و قوا و افعال»، «مزاج‌شناسی اعضای حیاتی (مغز، قلب، کبد، معده)»، «علائم تجمع اخلاط در اعضای مختلف» آشنا خواهند شد
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: استقبال مردم از دوره‌های آموزشی طب سنتی بیانگر این مطلب است که گرایش به استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی در بین مردم افزایش یافته است. 

وی تصریح کرد: آگاهی از ماهیت و کاربرد صحیح طب سنتی از سوی مردم و همچنین پزشکان ضروری است و امید است با برگزاری این دوره‌ها ضمن اینکه جایگاه واقعی طب سنتی در کشور حفظ شود، بتوان گامی موثر در معرفی کامل طب سنتی برداشت. 

سهرابی در پایان یادآور شد: دوره‌های آموزش طب سنتی ویژهٔ پزشکان و پیراپزشکان نیز در مرکز طالقانی برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۲۸۴۳۲ و ۳۲۲۱۵۰۹۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار