کارشناس برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از راه حل های لذت بخش کردن آموزش در کلاس های درس، استفاده ازفناوری آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، "مهدی چوبینه" در دیدار کارشناسان سازمان برنامه ریزی و تالیف کتب درسی شهر نوش آباد افزود: هر مطلب که در کتاب درسی تدریس می شود، سی سال بعد اثر می دهد، اما فیلم و رسانه سه دقیقه طول می کشد که همه، پیام آن را فرا می گیرند.

به گفته وی، یکی از سوال های مهم و اساسی کارشناسان و معلم ها، آن است که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبان نهادینه کرد که هر یک از آنها به فراخور تجربه و حوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش رو پیشنهاد می کنند.

کارشناس برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: از جمله، نقش های فناوری آموزشی، تسهیل آموزش است. هر شرکت صنعتی با ساخت و انتشار یک فیلم، به معرفی خود در سطح کلان می پردازد بنابراین، برای آموزش باید از همه امکانات سمعی و بصری، برای تولید محتوای الکترونیکی استفاده کنیم.

وی بااشاره به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: در زمانی سرعت انتشار اخبار به یک هزار و 250 کیلومتر در ساعت می رسید که امروز این رقم به ثانیه رسیده است و با وقوع هر اتفاقی همه از آن باخبر می شوند.

چوبینه تاکید کرد: بومی گرایی و توجه به شرایط جغرافیایی و آداب و رسوم مردم هر منطقه در تالیف کتاب های درسی از جمله مواردی است که در کتاب های جغرافیای استانها به آن پرداخته شده تا جغرافی برای دانش آموزان لذت بخش شود.

شهر تاریخی نوش آباد در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد و مجموعه باستانی شهرزیر زمینی نوش آباد، که به صورت دستکن در عمق 20 متری زیر زمینی حفر شده است، از جمله آثار منحصر به فرد معماری جهان است ./س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، وزارت ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.