مردم استرالیا با برپایی راهپیمایی در حومه‌ سیدنی کشته شدن یک پناهجوی جوان ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان در جزیره‌ی مانوس را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی پرس تی وی، استرالیایی‌ها با برپایی راهپیمایی در حومه‌ سیدنی کشته شدن یک پناهجوی جوان ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان در جزیره‌ مانوس در نزدیکی ساحل گینه‌ جدید پاپوا را محکوم کردند.

معترضان با محکوم کردن سیاست‌های مهاجرتی دولت استرالیا، استعفای "تونی ابوت"، نخست وزیر این کشور، را خواستار شدند.

رضا براتی، جوان ۲۳ ساله‌ی ایرانی، دوشنبه شب (۲۸ بهمن، ۱۷ فوریه) پس از آن که صدها پناهجو تلاش کردند از بازداشتگاه جزیره‌ی مانوس فرار کنند از ناحیه‌ی سر آسیب شدید دید.

اعتراضات مشابهی نیز روز جمعه (۲ اسفند، ۲۱ فوریه) در ملبورن برگزار شد و معترضان خواهان تعطیلی مرکز بازداشتگاهی جزیره‌ی مانوس شدند.

معترضان می‌گویند از آنچه که آن را شرایط غیرایمن پناهجویان در مراکز بازداشتگاهی استرالیا می‌خوانند خسته شده‌اند.

روزنامه‌های استرالیایی روز جمعه گزارش دادند براتی ممکن است وقتی به صورت بی‌‎دفاع روی زمین افتاده بود از سوی نگهبانان استرالیایی مورد حمله قرار گرفته باشد.

این گزارش‌ها با استناد به سخنان یکی از محافظان استرالیایی در این بازداشتگاه که نامش ذکر نشد نگهبانان را به حمله به براتی متهم کردند.

"اسکات موریسون"، وزیر مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا در این باره گفت کشورش پیکر براتی را پس از کالبدشکافی به درخواست خانواده‌اش به ایران بازمی‌گرداند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار