نگرانی اسرائیل از مهاجرت نخبگان نظامی

بسیاری از دانشمندان متفکر و تکنسین های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حال ترک وزارت جنگ این رژیم هستند و مهاجرت به غرب را ترجیح میدهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این روزها با پدیده‌ای جدید موسوم به فرار مغزها از ارتش این رژیم مواجه شده است.

براساس تازه ترین مطالعات صورت گرفته از سوی وزارت جنگ اسرائیل  هم اکنون بسیاری از کارشناسان خبره و تکنیسین های نظامی شاغل در پست های حساس و کلیدی سرویس اطلاعات و جاسوسی ارتش و واحد های مراقب های ویژه نظیر واحد ویژه 8200 خدمت در شرکت های خصوصی غربی و تجاری را به فعالیت در ارتش این رژیم ترجیح می دهند.

در این گزارش که از سوی کمیسیون خارجی کنیست اسرائیل و کارشناسان نظامی تهیه شده است اعلام شد: نظامیان و کارشناسان و مغزهای متفکر در ارتش اسرائیل اکنون ترجیح می دهند به جای خدمت به آرمان صهیونیسم به فکر به دست آوردن پول و سرمایه بیشتر هستند، از این رو گزارش های وزارت جنگ اسرائیل تاکید دارد میزان فرار مغزها و متفکران و کارشناسان نظامی از ارتش بیش تر از قبل شده است به نحوی که در سال 2011 این آمار 11 درصد را نشان می‌داد، اما در سال 2013 این رقم به 21 درصد افزایش یافته است.

اما براساس این مطالعات انجام گرفته مشخص شده شمار و درصد افسران عالی رتبه ارتش که در سال 2011 به رقم 29 درصد رسیده بود اکنون این رقم در سال 2013 رقم 40 درصد را نشان می دهد.

در این مطالعات مشخص شده است که وزارت جنگ اسرائیل برای جلوگیری از فرار افسران و ترک خدمت و عزیمت به غرب و جلوگیری از مهاجرت آنها از فلسطین اشغالی تصمیم گرفته است به برخی از افسران عالی رتبه حقوق ماهانه ای بین 3000 تا 4000 هزار دلار پرداخت کند، اما حق ویژه و حق جذب ماهانه این نظامیان در صورت عزیمت به شرکت های غربی مبالغ حقوقشان از مبلغ 10 هزار دلار آغاز می شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: نگرانی ، اسراییل ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار