وقتی هوش جوانان ایرانی شرکت‌ سونی را چاق می‌کند

عدم ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از هوش جوانان نخبه و تحصیل کرده ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات موجب شده هوش جوانان ایرانی شرکت هایی خارجی مانند سونی را هم از نظر اعتبار علمی و هم مالی چاق و چله کند؛ این بار به جایی رسیده ایم که فرار مغزها با خروج نخبگان از کشور معنا نمی شود بلکه از داخل کشور خودمان مغزها به خارج از کشور پرواز می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی مخابرات بارها و باها بر این نکته تاکید کرد که  از تمام استعداد جوانان ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به درستی استفاده نمی شود و ما به دلیل کمبود امکانات تنها بخشی از استعدادهای سرشار متخصصان خود در این زمینه بهره می بریم.

به گفته سیستانی جوانان زیادی در کشورمان برای شرکت های معتبر دنیا مانند سونی اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف مرتبط با دانش IT را می سازند و در قبال آن هزینه اندکی دریافت می کنند.

 جای تاسف است که با این همه استعداد بالقوه در کشورمان در زمینه دانشی که اکنون دنیا بر پایه آن می چرخد و در حالی که می توان با برنامه ریزی های مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم از هوش جوانان تحصیلکرده خود در زمینه دانشIT برای پیشرفت کشور خودمان استفاده کنیم به جایی برسیم که هوش جوانان ما شرکت سونی را از هم نظر اعتباری و هم از نظر مالی چاق کند، آن هم با دانشی که در صورت استفاده داخلی می تواند بهترین ارزآوری ها را برای کشور خودمان داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در این زمینه اظهار داشت:  کشور ایران نیز از نظر نیروهای انسانی و فارغ التحصیلان دانشگاهی به شکل کمی و کیفی، در وضعیت بسیار مطلوبی است و در همین راستا نسبت دانشجویان برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و سایر رشته‌های مرتبط از سایر رشته‌ها مهندسی بیشتر است که نشانه منابع انسانی مطمئن و پشتوانه عظیم انسانی این رشته برای تحقق اهداف متعالی پیش رو در کشورمان است.

وی با بیان اینکه باید بستر لازم برای به کارگیری توانمندی های جوانان ایرانی مستعد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شود، ابراز داشت: جوانان با استعدادی در کشورمان داریم که نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف تولید می کنند و در زمینه این علوم بسیار توانمند هستند اما گاه به دلیل کمبود امکانات تنها بخشی از این توانایی‌ها دیده می شود.

سیستانی با بیان اینکه اگر زمینه‌سازی برای استفاده از این استعدادها فراهم شود شاهد تحولی باورنکردنی در کشورمان خواهیم بود، ابراز داشت: اطلاع دارم جوانان از کشورمان برای شرکت‌های معروف الکترونیک دنیا مانند سونی اپلیکیشن می سازند اما این ما هستیم که باید با هوشمندی و حمایت از این استعدادهای ناب برای پیشرفت کشور خودمان استفاده کنیم که به یقین هم برای خود جوانان مفیدتر است و هم برای ایران منبع درآمدزایی ارزی خواهد بود.

سیستانی تاکید کرد: امیدوارم دولت باتوجه ویژه ای که به مقوله فناوری اطلاعات دارد، ساز و کار و ساختارهای مناسب در زمینه فناوری اطلاعات تعریف و بستر و زیربنایی فراهم کنند تا جوانان مستعد در این زمینه همه توانایی های خود را ظهور دهند.

با توجه به اذعان مسئولان ارشد استانی به این امر به نظر می رسد فرار مغزها دیگر منحصر به خروج از کشور ایران نیست بلکه به جایی رسیده ایم که از داخل کشور خودمان مغزها به خارج از کشور پرواز می کنند.


منبع:خبرآنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
ای خدا