هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت با هدف معرفی و بررسی چارچوب ها و ترتیبات جدید قراردادی صنایع بالادستی نفت و گاز ایران، در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید مهدی حسینی رئیس هم اندیشی و رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی با اشاره به دستور تشکیل کمیته به دستور وزیر نفت گفت: ضرورت تشکیل کمیته ای با حضور نخبگان صنعت نفت و صاحبان تجربه این صنعت از آنجا ناشی می شود که نفت قلب تپنده کشور و مهمترین انرژی مورد نیاز کشور است، بنابراین توسعه ظرفیت های تولید در این حوزه یک ضرورت است. زیرا همانطور که رئیس جمهور نیز تاكيد دارند: ساختن ظرفیت قدرت است، حتی اگر نتوانیم تولید کنیم.
 
وی افزود: برای کسب قدرت در دنیا باید ظرفیت سازی کنیم و در حال حاضر میدان های بسیاری در کشور وجود دارد که توسعه نیافته و البته برداشت از میادین مشترک دارای اولویت است.
 
رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی تصریح کرد: بالا بردن ظرفیت و توسعه صنعت نفت نیاز به سرمایه و تکنولوژی دارد. بنابراین در شرایط حاضر که با توجه به تحولات جهانی نسبت به ایران و برداشته شدن تحریم ها، زمینه های لازم برای بروز تغییری اساسی ایجاد شده است.
 
حسینی افزود: کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی نتیجه اولیه خود را در این هم اندیشی معرفی و در معرض بحث و بررسی می گذارد. این مدل اولیه در شرایطی تدوین شده است که کمیته 19000 نفر ساعت جلسه رسمی برگزار کرد و قراردادهای موجود در 33 کشور را بررسی کرد و 71 تز دانشگاهی را مورد مطالعه قرارداد.  
 
رئیس این کمیته بار دیگر تاکید کرد: مدلی که در این هم اندیشی ارائه می شود، مدلی ابتدایی است که در این فرصت آن را به نظرسنجی خواهیم گذاشت. به طوریکه علاوه بر ایراد سخنرانی ها و پرسش و پاسخ ها در پانل ها، 12 میزگرد تخصصی نیز خواهیم داشت که در این میزگردها، همه ی پیشنهادات مستند خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، قرارداد ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار