"رحمت امینی" در مورد بلاتکلیفی حمایت‌های مالی مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر قرار داد نمایش خود ابراز گله‌مندی کرد.

"رحمت امینی" کارگردان نمایش یک بزرگداشت با شکوه در گفتگو با خبرنگار حوزه نمایش
باشگاه خبرنگاران گفت: با مطالعه‌ی "شب نشینی باشکوه" ، "غلامحسین ساعدی" ، دیدن کار "فرهاد آئیش" با نام "گزارش آکادمی" و شرکت در برنامه‌ها و بزرگداشت‌های مختلف به این فکر بودم که چگونه مراسم بزرگداشت می‌تواند متفاوت باشد به همین خاطر این ایده را پرورش داده و اجرایی کردم.

وی افزود: ایده را با محمدعلی سلیمان تاش در میان گذاشتم و وی برادرش رضا سلیمان تاش را برای نگارش متن پیشنهاد داد و من هم به دلیل محدودیت زمان این متن را به وی سپردم.

امینی ادامه داد: شخصیت نمایشنامه را بیشتر بازیگر می‌دیدم اما بعد از اینکه "رضا سلیمان تاش" پیشنهاد پرداختن به یک فردی که با سرقت ادبی خود را پشت آثار کس دیگری پنهان می‌کند را داد از ایده خوشم آمد و به پرورش همین ایده مشغول شدیم.

این کارگردان عنوان کرد: این کار در ابتدا در جشنواره‌ی تک نیاوران اجرا شد و از همان زمان گروه به اجرای عموم آن فکر می‌کرد و قصد حضور در جشنواره‌ی فجر نداشت.

وی در دفاع از کار تصریح کرد: خیلی کارها می‌شد با این سوژه کرد که گروه در تمرین جلوی خود را گرفت تا وزانت آن حفظ شود.

امینی گفت: این کار به معنای واقعی تئاتر است و سعی شده در آن با شکل‌های مختلف تماشاگر جذب شود.

وی دلایل استقبال کم تماشاگر از این کار را اینگونه عنوان کرد: تبلیغات کم، فقدان بازیگران چهره و ستاره و فصل بد تئاتر از دلایل استقبال کم تماشاگر نسبت به این کار است.

وی در آخر گفت: هنوز تکلیف قرار داد این نمایش و حمایت از جانب مرکز هنرهای نمایشی معلوم نیست و این کار در حال حاضر برای رضای خدا اجرا می‌شود.

گفتنی است: نمایش "یک بزرگداشت با شکوه" به کارگردانی "رحمت امینی" در "کارگاه نمایش" "تئاتر شهر" همه روزه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنر ، نمایش ، سوژه ، امینی ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.