عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد استفاده بی‌رویه از آبهای زیرزمینی هشدار داد.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در مورد استفاده بی‌رویه از آبهای زیرزمینی گفت: در مجلس و کمیسیون کشاورزی این بحث مطرح شد و و وزارت نیرو به عنوان متولی این امر مسئول پیگیری و برخورد با حفر بی‌رویه آب‌های زیرزمینی انتخاب شد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اضافه کرد: اگر تمایل به ادامه کشاورزی با تکیه بر آبهای زیرزمینی داریم باید استفاده از آبهای زیرزمینی به طور هوشمند کنترل شود.

نماینده مردم لرستان با اشاره به اینکه حفره‌های زیرزمینی نیاز به بازسازی دارند تصریح کرد: میزان برداشتها باید حساب شده باشد چون عملاً ما منابع آب دیگری در اختیار نداریم امکان واردات آب و شیرین کردن آن را هم نداریم.
 
این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: اگر هم مجبور به شیرین کردن آب شویم به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد یعنی به إزای هر مترمکعب باید 2 هزار تومان پرداخت کنیم.

به هر حال در برخورد با پدیده حفاری بی‌رویه آبهای زیرزمینی باید خیلی حساب شده عمل کرد درست مثل یک کوهنورد که آذوقه خود را جیره‌بندی می‌کند باید به همان ظرافت و دقت در حفر چاهها پیش برویم.
 
این عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: این مسأله بسیار مهم است و اگر از کنارش بی‌تفاوت بگذریم حتماً بدهکار نسل‌های بعد خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، بی رویه ، زیر زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار