امسال ۱۱ هزار تن انجیر فارس به خارج از کشور صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۱ هزار تن انجیر در سال ۹۲ به کشورهای مختلف مانند مالزی، هند، کره، آلمان، ایتالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

ابوالفضل زمانی افزود: انجیر یکی از محصولات باغی استان فارس است که بیشتر در شهرستان استهبان کشت می شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در فارس 48 هزار هکتار و میزان تولید آن 34 هزار تن در سال است که شاه انجیر، انجیر سیاه، انجیر پیوِس و انجیر سبز معروف‌ترین رقم‌های انجیر در استان فارس محسوب می شود..

زمانی بیان کرد: کشت و فرآوری این محصول از ابتدا تا مراحل پایانی سبب اشتغال‌زایی برای 22 هزار نفر به‌طور مستقیم و 1700 نفر به طور غیرمستقیم شده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه انجیر محصولی دیمی است، افزود: خشکسالی‌های اخیر مشکلاتی را برای انجیرکاران استان بوجود آورده است و سازمان جهادکشاورزی استان با ارائه تسهیلاتی سعی در برطرف کردن این مشکلات دارد.

این مسوول گفت: آبیاری تکمیلی، ساخت آبگیر اطراف انجیرستان‌ها، هرس، پهن کردن خاک و خاک‌دهی اطراف درختان از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی فارس برای بهبود تولید انجیر در فارس است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: علاوه بر این خدمات، ارائه تسهیلات به باغداران نیز در دستور کار سازمان جهادکشاورزی فارس قرار دارد و تاکنون 74 میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری باغ‌های انجیر فارس پرداخت شده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، انجیر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.