مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: میزان بارش در سال زراعی جاری به نسبت سال قبل 13 درصد در نقاط مختلف استان اردبیل کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهمن کمانگر امروز در جلسه کارگروه تخصصی آب و خاک در اردبیل اظهار داشت: وضعیت بارش در سال زراعی جاری از مهر ماه تا 28 بهمن ماه امسال به طور میانگین 104 میلی‌متر بوده است که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال قبل 13 درصد و دوره بلندمدت 24 درصد کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه بیشترین بارش با 150 میلی‌متر در سرعین اتفاق افتاده و کمترین در نمین با 77 میلی‌متر رخ داده است، خاطرنشان کرد: بیشترین و کمترین بارش مربوط به مرکز استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در تقسیم‌بندی توزیع بارش به سه منطقه شمالی، مرکزی و جنوبی استان اردبیل گفت: میانگین بارش در شمال استان اردبیل در سال زراعی جاری 102 میلی‌متر بوده که به نسبت سال قبل و دوره آماری بلند مدت به ترتیب 25 و 29 درصد کاهش بارندگی در شمال استان اردبیل را شاهد بودیم.

کمانگر یادآور شد: در نواحی مرکزی استان میزان بارش 130 میلی‌متر بوده که 6 درصد به نسبت سال قبل و 18 درصد به نسبت دوره آماری بلند مدت با کاهش بارش‌ها روبرو بودیم.

وی وضعیت جنوب استان اردبیل را به طور میانگین در وضعیت بارشی سال زراعی جاری 108 میلی‌متر بیان کرد و افزود: این رقم در قیاس با سال قبل 16 درصد و دوره بلند مدت 28 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: در مجموع بیشترین کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با سال قبل و دوره آماری بلند مدت در مناطق شمالی استان اردبیل رخ داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.