معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاوزی خراسان شمالی گفت: 407 هزار نهال شناسه دار در بین کشاورزان استان توزیع شود.


خداداد عابدی در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان اینکه 856 هزارو 500 نهال در استان تولید شده است، گفت: از این تعداد نهال تولید شده 407 هزار نهال از لحاظ بهداشتی و اصالت مورد تایید قرار گرفته که طبق برنامه باید این تعداد نهال در بین کشاورزان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه این نهال ها در هشت نهالستان استان تولید می شود ، گفت:یارانه فقط به کسانی تعلق خواهد گرفت که نهال ها را از مراکزی که این سازمان معرفی کرده خریداری کنند.

وی افزود:این نهال هاشامل سیب پایه رویشی ،گلابی ،بادام، زردآلو ، گیلاس ،آلبالو،پسته ،انار ،زیتون و گیاه دارویی آویشن در بین کشاورزان توزیع می شود.

عابدی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان آغاز کشت نهال در استان از میانه اسفند ماه آغاز می شود.

وی اظهار داشت : اکنون نهاده های کشاورزی از جمله نهال های شناسنه دار برای توزیع آماده و باغداران می توانند این نهال را از نهالستان ها و مراکز فروش در استان تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار یارانه نهال تنها به نهال های برچسب دارد و مورد تائید نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تعلق می گیرد افزود: به کشاورزان نیز توصیه می شودحتما نهال های برچسب دار تهیه کنند.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که 40 هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد و سالانه بیش از 200 هزار تن انواع محصول باغی از این سطح برداشت می شود./ش ک

برچسب ها: نهال ، توزیع ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.