مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: طرح توسعه فرودگاه شیراز تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور در شیراز افزود: فرودگاه شیراز به عنوان مهمترین قطب پروازی جنوب کشور اهمیت زیادی دارد و سالانه 2 میلیون و 400 هزار نفر مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش می شوند.

اسماعیل تبادار ادامه داد:هم اکنون طرحهای مختلفی در این فرودگاه در حال اجرا است از جمله ساخت و توسعه 16 هزار مترمربع فضای ترمینالی که 9 هزار متر مربع آن از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود و در حال حاضر4 هزار متر مربع آن به بهره برداری رسیده است و مابقی تا تاریخ تیرماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:در حال حاضر طرح توسعه ترمینال پروازهای داخلی در 2 فاز در حال اجرا است که یک بخش آن مربوط به توسعه ترمینال پروازهای داخلی به متراژ 9 هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به روش BOT است و بخش دیگر به متراژ7 هزار متر مربع است که پس از تخریب بخش قدیمی و سوله ای ترمینال،عملیات ساخت آن با سرمایه گذاری شرکت فرودگاههای کشور با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال در حال انجام است .

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور بیان کرد: طرح ساخت پارکینگ طبقاتی به متراژ 28 هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در حال اجرا است این پارکینگ در 5 طبقه ساخته می شود که طبقه اول آن تجاری و طبقات دیگر ظرفیت پارک 750 خودرو را دارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور به طرحهای در حال ساخت سایر فرودگاهها اشاره کرد و افزود:در حال حاضر طرحهای توسعه ای زیادی در فرودگاههای کشور در حال اجرا است لیکن با توجه به اینکه این شرکت به صورت درآمد هزینه ای اداره می شود سالانه تنها 2200 میلیارد ریال صرف نگهداری تجهیزات،تاسیسات و اماکن فرودگاهی موجود می شود و قطعا برای رسیدن به اهداف توسعه ای نیازمند استفاده از سایر منابع از جمله پتانسیل ها و منابع بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: توسعه ، فرودگاه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.