مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از برداشت سالانه بیش از 27 گونه محصول زراعی و باغی در این شهرستان مرزی خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا میرزایی  با اعلام این خبر گفت: عمده ترین این محصول ها شامل غلات، دانه های روغنی، سیب زمینی، پیاز، مرکبات و خرماست.
وی افزود: افزون بر 300 هزار تن انواع محصول کشاورزی سالانه به همت بهره برداران این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف درون و بیرون استان می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران ارزش اقتصادی محصول های تولیدی شهرستان دهلران را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  تولید سالانه 90 هزار تن محصول راهبردی و با کیفیت گندم، 70 هزار تن ذرت و بیش از 100هزار تن سبزی و صیفی از نکات مهم و برجسته کشاورزی دهلران است که افزون بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه را در پی دارد.
وی تاکید کرد: 176 طرح توسعه کشاورزی امسال و سال گذشته در دهلران به اجرا درآمده که 213 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی آنها پرداخت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: این طرح ها در زمینه صنایع تبدیلی، مکانیزاسیون، آب و خاک، دام و طیور در مناطق مختلف شهرستان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بی مانند دهلران اکنون 500 میلیارد ریال وام برای اجرای طرح های توسعه کشاورزی این شهرستان در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار این طرح ها نیز اجرایی می شود.
میرزایی گفت: گام های بلند و فعالیت های اثربخشی برای تغییر روش های آبیاری کشتزارها از سنتی به پیشرفته در این شهرستان برداشته شده و تاکنون بیش از دو هزار هکتار از زمین های دهلران به سامانه آبیاری نوین و زیرفشار مجهز شده است.
وی گفت: با توجه به این ظرفیت ها و استعدادها، بخش کشاورزی شهرستان منتظر فرصت های بهتر برای شکوفایی و توسعه به ویژه در زمینه محصول هایی مانند غلات و سیب زمینی و پیاز است و هنوز کارهای بسیاری می توان انجام داد./ش ک
 
 
 
 
 
برچسب ها: برداشت ، محصول ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.