استاندار قزوین از راه اندازی انجمن کشمش در استان خبر داد و گفت: در این حوزه باید بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان و مراکز تولید انگور ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 ˈمرتضی روزبه ˈ  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، افزود: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی از مهمترین و جدی ترین جلسات استانی است که می تواند در جهت ساماندهی و ارتباط فعال با بخش خصوصی تلاش کند و پناهگاهی برای واحدهای تولیدی استان باشد.

وی با تاکید بر راه اندازی رشته صنایع غذایی و رشته اختصاصی این محصول در دانشگاه ها، اظهارکرد: تعدادی از شهرستانها تک محصولی هستند که باید با محور قرار گرفتن آن محصول برای تقویت صادرات آنها اقدام شود که در این میان استان قزوین در انگور و کشمش شاخص است که برای ساماندهی امور آن باید انجمن تخصصی کشمش را فعال کنیم.

روزبه در ادامه تصریح کرد: باید لیستی از واحدهای تولیدی مشکل دار تهیه شود و مشکل آن دسته از واحدهایی که در سطح استان قابل حل و فصل نیست از طریق مبادی بالاتر مرتفع شود.

استاندار با بیان اینکه ˈطلیعه های اقتصاد غیر نفتی در کشور شکل گرفته استˈ خاطرنشان کرد: باید همه مناطق کشور از نظر اقتصادی به یک خوزستان تبدیل شوند و برای استفاده از ظرفیتها و فرصت های اقتصادی و تولیدی هر منطقه برنامه ریزی و سیاست گذاری صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: خط اعتباری فاینانس صرفا محدود به کشور چین نیست، بلکه بسیاری از کشورها در این حوزه فعال هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

روزبه افزود: مطالبات معوقه بانکی در استان چهار هزار میلیارد ریال می باشد که باید برای بازپرداخت این مطالبات و تزریق دوباره آن در بخش تولید از طریق این شورا برنامه ریزی و تصمیم گیری صورت بگیرد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی محصول انگور و کشمش استان شد و افزود: در آینده نزدیک با برگزاری یک جلسه اختصاصی در زمینه انگور و کشمش استان برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

استاندار قزوین اظهارداشت: راه اندازی باغ موزه انگور هم از دیگر طرح هایی است که می تواند در قزوین یا تاکستان اجرا شود تا ظرفیت های استان را بخوبی نمایان کند.

روزبه، ترکیب تخصصی شورای گفت و گو را مناسب دانست و تصریح کرد: استانداری در پیگیری مسائل شورای گفت و گو بسیار جدی است، اما از بخش خصوصی هم انتظار داریم فعالتر مشارکت کنند و بخشی از هر جلسه را به آخرین اخبار و اطلاعات حوزه بخش خصوصی از جمله مشکلات، موانع تولید و سایر مسائل مهم اختصاص دهند اما تعادل را در همه حوزه ها رعایت کنند.

روزبه تصریح کرد: تلاش می کنیم بسیاری از مشکلات را با استفاده از همه ظرفیت های استان حل کنیم و هرگاه قادر به حل آن نبودیم با انعکاس به مسوولان کشوری از ظرفیت کشوری برای رفع موانع بهره خواهیم برد./

برچسب ها: انجمن ، کشمش ، راه اندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.