نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی موفقیت مذاکرات هسته ای را قابل قدردانی دانست و افزود : هر چند لابی های رژیم صهیونیستی باعث می شود تا اظهار نظر های متفاوتی از مسوولان ارشد آمریکا شنیده شود ، اما روند خوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ˈ سید رمضا شجاعیˈ در نشست مطبوعاتی باخبرنگاران گفت: در مذاکرات هسته ای دیدگاه مورد نظر مجلس شورای اسلامی راهبرد ˈ برد - برد ˈ است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه شایسته سالاری و توانمندی محور به کار گیری افراد در سطوح مدیریتی است ، اظهار داشت : من به عنوان نماینده مجلس با همت و تلاش خود از این گونه تفکر دفاع می کنم.

شجاعی بابیان اینکه برخی ها فکر می کنند که دولت دکتر روحانی دولت اصلاح طلبان است ،گفت: این دیدگاه باعث شد تا این افراد با حرص و ولع به فکر گرفتن پست های مدیریتی باشند و بر اساس این دیدگاه فشار های زیادی بر مسوولان ارشد کشور برای گرفتن پست ها وارد می شود.

وی از شدت گرفتن اختلافات شهرستانی در مازندران انتقاد کرد و گفت : به جای اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشند ، درگیر حاشیه ها و منفعت طلبی های شخصی شدند.

شجاعی به بروز حوادث غیر مترقبه در استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت بحران در استان بسیار ضعیف عمل می کند.

وی افزود : اینکه ساختمان لوکس و زیبای مدیریت بحران در محور ساری قائمشهر بسازیم ، درد و مشکلی را از مردم حل نمی کند.

او با بیان اینکه خسارات ناشی از بارش سنگین برف و یخبندان غرب مازندران بدرستی در بدنه دولت تبیین شده است، ادامه داد : با هماهنگی مجمع نمایندگان مازندران ، معاون برنامه ریزی رییس جمهوری از نزدیک خسارات را بررسی کرده است و بودجه مناسب تخصیص داده می شود.

شجاعی به پیشرفت های علمی پیش بینی هواشناسی اشاره کرد و گفت : پیش بینی کاهش محسوس دما و بارش برف سنگین به مسوولان استان اطلاع رسانی شد ،اما بی توجهی صورت گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در این مصاحبه از افزایش بودجه خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) خبر داد و گفت : هر چند دیگر خبرگزاری ها با کاهش بودجه مواجه شدند ، اما در اصلاحیه به این مورد توجه شده است.

وی به کاهش 27درصدی بودجه ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود : اگر تورم 35درصدی را به کمبود بودجه این وزارتخانه اضافه کنیم ، در واقع بی توجهی محض به ورزش و جوانان شده است.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در خصوص تکلیف رسانه ملی مبنی بر ایجاد درآمد از محل تبلیغات و بازرگانی ، گفت : این مقوله رسالت رسانه ملی را کم رنگ کرده است به طوری که برنامه زنده تلویزیونی به فروش می رسد.

وی افزود : موقعی که رسانه ملی به شخص و شرکتی بدهکار باشد ، اشکال بزرگی بر رسالت رسانه محسوب می شود و امروز صدا و سیما برای کسب درآمد با نمک گیر شدن ، رسالت خود را بدرستی انجام نمی دهد.

او از موضوع انتخاب مجری برای روسای قوا و تبدیل شدن این موضوع به یک خبر جهانی انتقاد کرد و گفت : موضوع کم اهمیت ،تبدیل به یک خبر بین المللی شده است.

شجاعی به کمبود و افت فشار گاز استان مازندران اشاره کرد و افزود : مازندران نخستین قربانی افت فشار گاز در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد : مشکلات زیست محیطی طرح انتقال لوله گاز از دامغان به ساری باید رفع شود.

 نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به مشکلات زیست محیطی شرکت ˈ آرین سینا ˈ تولید کننده ام دی اف واقع در جاده فرح آباد ساری اشاره کرد و گفت: محیط زیست باید به صورت جدی پیگیر استاندارد سازی فعالیت این کارخانه مهم ساری باشد.

وی با بیان اینکه به طور یقین واحدهای صنعتی و تولیدی استان پس از ارزیابی زیست محیطی فعالیت را آغاز می کنند ، افزود : در حال حاضر دود ناشی از این کارخانه به کشاورزی و سلامت مردم روستاهای اطراف خسارات جدی وارد می کند که باید حل شود./ش

 

برچسب ها: روند ، مردم ، خوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.