گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود یک پنجم جمعیت جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند که بسیاری از آن‌ها هنوز به درستی شناسایی نشده‌اند.

داوودی رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات و تهدیدات اصلی سلامتی مردم جهان، بیماری و عارضه فشار خون بالا بوده که در سالهای اخیر به شدت گسترش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از جمعیت جهان مبتلا به پرفشاری خون هستند، اظهار داشت: شیوع این عارضه با افزایش سن بیشتر می‌شود و البته در سالهای خیر شاهد شیوع فشار خون بالا در بین افراد جوان نیز بوده‌ایم. 

رضایی منش گفت: فشار خون بالا عامل خطر مهمی برای بیماری‌های عروق قلبی، سکته، بیماری‌های کلیوی و برخی دیگر از بیماری‌های مزمن بوده و در واقع درصد بالایی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های مزمن را شامل می‌شود. 

وی تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که حدود یک پنجم جمعیت جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند که آن‌ها هنوز به درستی شناسایی نشده‌اند. 

رضایی منش خاطر نشان کرد: اگر پیشرفت‌های مربوط به سالهای اخیر در شناسایی و درمان فشار خون بالا تا حدودی موثر بوده است، اما سرعت این پیشرفت‌ها به اندازه افزایش قابل ملاحظه تعداد مبتلایان به فشار خون بالا نبوده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، قلب ، تغذیه ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار