مصرف کلسیم همیشه به افراد توصیه می‌شود اما در بزرگسالان‌ هرچه کلسیمی که بیشتر وارد بدن می‌شود بیشتر باشد مقدار جذب کمتر خواهد بود.

سهیلا‌ تیموری متخصص رماتولوژی‌ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بدن کودکان حدود 60 درصد از کلسیمی را که استفاده می کنند جذب می کند، زیرا در کودکان در سن رشد هستند و بدن‌شان برای استخوان سازی به کلسیم بسیاری نیاز دارد.

وی افزود: در واقع با افزایش میزان جذب کلسیم کاهش می‌یابد و بعد از بزرگ سالی به 15 تا 20 درصد می‌رسد، البته لازم به ذکر است که این مقدار در زنان باردار دوباره افزایش می‌یابد و بعد از میانسالی این مقدار باز هم کاهش پیدا می کند و از این سن به همه‌ی افراد توصیه می شود کلسیم بیشتری مصرف نمایند.

وی اذعان داشت: درصد جذب کلسیم بدن به مقدار کلسیمی که مصرف می‌شود بستگی دارد هر چه کلسیمی که وارد بدن می شود بیشتر باشد،‌ مقدار جذب کمتر خواهد بود.

وی توصیه کرد: با بعضی از دارو‌ها مانند دارو های فشار خون و انواع چرک خشک کن‌ها مغایرت دارد بنابر این توصیه می‌شود سر خود اقدام به مصرف این نوع مکمل ها نکنید و در صورت امکان با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کلسیم ، کودک ، تغذیه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار